حجت الاسلام قاضی عسکر:

مدح و شعرآئینی در راستای ارتقا بینش و معرفت مردم در سطح جامعه است

مدح و شعرآئینی در راستای ارتقا بینش و معرفت مردم در سطح جامعه است

به همت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و مؤسسه فرهنگی عقیق آئین «عصر شعر فاطمی» با حضور جمعی از ستایشگران و شعرای آئینی و همچنین استاد غلامرضا سازگار از شعرا و پیرغلامان اهل بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و مؤسسه فرهنگی عقیق آئین «عصر شعر فاطمی» با حضور جمعی از ستایشگران و شعرای آئینی و همچنین استاد غلامرضا سازگار از شعرا و پیرغلامان اهل بیت (ع) برگزار شد.

در این محفل نورانی حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت این حرم مطهر به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: خداوند به شعرای آئینی این عنایت را داشته تا زبانشان به مدح آل الله علیهم السلام گویا شود و به برکت این ذوات مقدس اشعار نغز و بسیار زیبایی به این عزیزان الهام گردد که بی شک این اشعار، الهام بخش جامعه ایمانی ما نیز هست.

وی افزود: در طول تاریخ همواره شعرا و مادحین اهل بیت علیهم السلام نقش برجسته ای در برانگیختن احساسات پاک پیروان خاندان عصمت و طهارت داشته و سبب حفظ و حراست از اسلام گردیده اند و همچنین در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در سال‌های دفاع مقدس نیز با اشعار حماسی و مدایح آل الله جوانان ما به اوج احساس و شعور رسیدند و در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مادحین و شعرای آئینی تصریح کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در جلسات متعدد و ارائه رهنمودهای ارزشمند به مادحین و شعرا در خصوص بصیرت افزایی میان مردم نشانگر نگاه ویژه ایشان به مقوله مدح و شعر آئینی در راستای ارتقا بینش و معرفت مردم در سطح جامعه است.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره ذاکر با اخلاص اهل بیت مرحوم حاج علی فراهانی و با اشاره به اخلاص، تلاش و دلسوزی آن مرحوم در کارها خاطر نشان ساخت: مرحوم فراهانی سالهای متمادی با مداحی و مرثیه سرایی، مسافران سرزمین وحی و همچنین عتبات عالیات را با اشعار زیبا و نوای دلنشین خود به فیض می‌رساند و آن عزیز همواره عاشق خدمت به خلق خدا بود و امیدواریم به سبب این صفای باطن، سرور و سالار شهیدان از لطف و عنایت خود، ایشان را بهره مند خواهند ساخت.

در این مراسم آقایان استاد حاج غلامرضا سازگار، احمد بابایی، مرتضی حیدری آل کثیر، علی ذوالقدر و رضا قاسمی و خانم‌ها بشری صاحبی، الهام صفالو و رباب کلامی به شعر خوانی در رثای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداختند.

تجلیل از خانواده مرحوم حاج علی فراهانی مداح و ستایشگر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و همچنین اهدا تندیس مزین به نام مبارک حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها به شاعران حاضر در این جلسه از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

کد خبر 5659707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha