۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

امام جمعه اردبیل:

جلوه‌هایی از تاریخ اردبیل به صورت المان شهری طراحی شود

جلوه‌هایی از تاریخ اردبیل به صورت المان شهری طراحی شود

اردبیل-امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان گفت: جلوه‌هایی از تاریخ اردبیل برای کمک به تبیین تاریخ ماندگار استان به صورت المان شهری طراحی و تهیه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با شورای علمی تدوین دانشنامه تاریخی اردبیل اظهار کرد: جلوه‌هایی از تاریخ اردبیل برای کمک به تبیین تاریخ ماندگار استان به صورت المان شهری تهیه شود و در شهرهای استان اردبیل در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قطعاً این امر تلاش همه جانبه مسئولان و نهادهای علمی و تاریخی را می‌طلبد، ادامه داد: در این راستا تدوین تاریخ روزشمار استان اردبیل لازم و ضروری است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از اعضای شورای علمی تدوین دانشنامه تاریخی استان اردبیل گفت: این دانشنامه با حضور اساتید و محققان ملی و استانی با ظرافت تدوین شده است که برای تأثیرگذاری بیشتر، این مجموعه باید به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی نیز ترجمه شود.

آیت‌الله عاملی ضمن ابراز خوشحالی از اهتمام گروهی از اساتید و دانشجویان برای تدوین این کتاب بیان کرد: جلد نخست دانشنامه تاریخی استان اردبیل با عنوان شهرستان اردبیل چاپ و جلد دوم آن شامل بخش مغان و مشگین‌شهر تدوین شده و به زودی چاپ خواهد شد که این اقدامات مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات تاریخی را در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان افزایش دهیم، تصریح کرد: دشمن با تحریف تاریخ در تلاش است بستر درگیری ایران با کشورهای همسایه را فراهم کند که پیشگیری از آن عزم ملی را می‌طلبد.

کد خبر 5660485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha