۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

تابستان ۱۴۰۲ مردم کردستان سوت قطار را خواهند شنید

تابستان ۱۴۰۲ مردم کردستان سوت قطار را خواهند شنید

سنندج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در صورت تأمین اعتبار به موقع شاهد تکمیل پروژه راه آهن همدان-سنندج تا پایان تابستان سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

کیومرث حبیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حمل نقل ریلی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های حمل و نقل در دنیای امروز هم به لحاظ باری و هم مسافربری به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم به سرانجام رساندن پروژه راه آهن تهران همدان سنندج است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه طی چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته اما بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیون و مطالبات پیمانکاران دارد.

حبیبی افزود: هرچه دولت از منابع مختلف جذب می‌کند برای پاس کردن مطالبات قبلی این پروژه صرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه طی یک ماه و نیم اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به پروژه در قالب نقدی و اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: طی چند هفته پیش رو بالغ بر هزار میلیارد ریال دیگر به صورت نقد به پروژه تزریق خواهیم کرد و کارگاه‌ها را فعال می‌کنیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: هشت هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و چهار هزار میلیارد ریال تا خرداد سال آینده برای عملیاتی شدن کامل این پروژه جذب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: راه آهن همدان-سنندج یکی از کلان‌پروژه‌هایی استان است که روی آن اصرار داریم و با فعال کردن کارگاه‌ها در یک بستر زمانی مشخص با جذب اعتبارات این پروژه را که نقش مهمی در توسعه استان دارد را اجرا و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی گفت: در حال حاضر پروژه ایستگاه‌ها فعال است و روند با دقت و سرعت جدی از سوی معاونت عمرانی استانداری دنبال می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: به شرط تأمین اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهوری به کردستان، تابستان سال آینده مردم کردستان صدای سوت قطار را خواهند شنید.

کد خبر 5664385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha