۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

استان زنجان از نظر نرخ تورم در رتبه ۲۹ کشور قرار گرفت

استان زنجان از نظر نرخ تورم در رتبه ۲۹ کشور قرار گرفت

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: استان زنجان از نظر نرخ تورم در رتبه ۲۹ کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسملو روز دوشنبه با اشاره به آمار منتشر شده تورم منتهی به آذر ماه ۱۴۰۱ استان‌های کشور توسط مرکز آمار ایران گفت: تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۱ زنجان با ۴۱.۷ درصد بدون تغییر نسبت به آبانماه ماه با یک پله بهبود در رتبه ۲۹ کشور استان‌های کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: متوسط تورم ۱۲ ماهه کشور ۴۵ درصد که نسبت به ماه گذشته یک درصد افزایش پیدا کرده است و تفاوت بالاترین نرخ تورم (استان لرستان با ۵۰.۲ درصد) و پایین‌ترین نرخ تورم (استان خوزستان با ۴۰ درصد) در بین استان‌های کشور معادل ۱۰.۲ درصد است.

قاسملو افزود: شاخص قیمت بلندمدت به سال پایه ۱۳۹۵ در استان زنجان معادل ۵۴۴.۵ است که در جایگاه ۲۵ استان‌های کشور قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: تورم مهرماه استان معادل ۱.۴ درصد و در جایگاه ۱۱ استان‌های کشور قرار گرفته و تورم نقطه به نقطه استان معادل ۴۱.۲ درصد است که در رتبه ۳۰ کشور از لحاظ گرانی و یا استان دوم از لحاظ کم‌ترین تورم نقطه به نقطه در بین استان‌های کشور است تورم نقطه به نقطه کشور در آذرماه ۴۸.۵ درصد است.

قاسملو افزود: تورم نقطه به نقطه استان با کشور فاصله زیادی دارد (یعنی ۷.۳ درصد) و تورم نقطه به نقطه کشور معادل ۳.۵ درصد از تورم ۱۲ ماهه بیشتر است یعنی در ماه‌های آینده تورم ۱۲ ماهه کشور افزایش می‌یابد ولی تورم نقطه به نقطه استان ۰.۵ درصد از تورم ۱۲ ماهه کمتر است و تورم ۱۲ ماهه در استان در چند ماه آینده در همین حدود یعنی ۴۱.۷ درصد باقی می‌ماند.

کد خبر 5671194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha