۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان:

لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در بندر امام ۷۱درصد پیشرفت دارد

لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در بندر امام ۷۱درصد پیشرفت دارد

بندر امام- معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در مجتمع بندر امام با ۷۱ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرالله بهرامی پیش از ظهر امروز در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن‌ماه سال ۹۹ بیان کرد: روند لایروبی مسیر یاد شده تا اواخر دی‌ماه سال جاری ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به لایروبی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب در این بازه زمانی اظهار کرد: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از یک فروند لایروب از نوع هاپرساکشن با هدف ارتقای ایمنی تردد شناورها انجام شد.

بهرامی گفت: این پروژه که در انطباق با طرح‌های بالادستی کشور و با هدف افزایش عملکرد این مجتمع بزرگ بندری در زمینه تردد ایمن شناورها اجرا می‌شود، موجب ایجاد ۳۰۰ فرصت اشتغال شده است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اهمیت این آبراه استراتژیک و تردد سالانه بیش از صدها فروند شناور در آن تصریح کرد: با تکمیل لایروبی در کانال خورموسی اقدامات لازم در رسوبات سخت و نرم به ۸۰.۱۳ خواهد رسید که علاوه بر ارتقای ایمنی شناورها نیز امکان تردد شبانه‌روزی شناورهای با تناژ ۸۰ هزار تن میسر خواهد شد.

کد خبر 5684926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha