۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴

رئیس امور عشایر کهگیلویه در گفتگو با مهر؛

۱۲٠٠ کیلومتر راه عشایری کهگیلویه بر اثر بارندگی های اخیر تخریب شد

۱۲٠٠ کیلومتر راه عشایری کهگیلویه بر اثر بارندگی های اخیر تخریب شد

دهدشت_ رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: قریب به ۱۲٠٠ کیلومتر از راه های عشایری شهرستان کهگیلویه و دو بخش قلعه رئیسی و دیشموک بر اثر بارش های اخیر تخریب شده و نیاز به بهسازی دارند.

فریدون پاکباز در گفتگو با مهر به تشریح آخرین وضعیت راه‌های عشایری کهگیلویه پرداخت و افزود: با توجه به بارش‌های اخیر استان، ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در بخش مرکزی کهگیلویه، سوق و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری در دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی تخریب شده که نیاز به بهسازی دارند.

وی تصریح کرد: راه‌های عشایری دیشموک و قلعه رئیسی سردسیری و صعب العبور هستند که از اواخر اردیبهشت اقدام به بازگشایی و بهسازی خواهیم کرد.

پاکباز عنوان کرد: جاده‌های عشایری کوه سرخ، آب نارو از طرف کوهبرد و من مهالون، زیر گچ «خوش آب، رمه چر، آب پیازی» در بخش مرکزی کهگیلویه جهت بازسازی و اصلاح مسیر نیاز به دستگاه سنگین دارند.

رئیس امور عشایر کهگیلویه همچنین از تخریب جاده‌های کوه سیاه، اشتروناشترون، تنگ سوخته در بخش دیشموک و قلعه رئیسی خبر داد و گفت: برای باز کردن این مسیرها، اصلاح و بازسازی نیاز به بولدوزر و بیل مکانیکی است.

پاکباز با بیان اینکه برای بازگشایی این مسیرها به ماشین آلات سنگین راهداری نیاز است، اظهار کرد: امور عشایر فاقد دستگاه سنگین است و در شهرستان دو دستگاه لودر وجود دارد که در حال حاضر قابل استفاده نیستند و نیاز به اورهال کردن دارند.

کد خبر 5684975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha