۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱

محورهای رایزنی صدراعظم آلمان و رییس‌جمهور برزیل

محورهای رایزنی صدراعظم آلمان و رییس‌جمهور برزیل

صدراعظم آلمان در چارچوب سفر آمریکای جنوبی خود به برزیل سفر و با رئیس‌ جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در چارچوب سفر آمریکای لاتین خود، پس از آرژانتین و شیلی به برزیل سفر کرد.

صدراعظم آلمان در کاخ ریاست جمهوری پلانالتو مورد استقبال رسمی «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌ جمهور برزیل قرار گرفت.

وزارت امور خارجه برزیل اعلام کرد که «اولاف شولتز» و «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»در چارچوب احیای اتحاد راهبردی بین دو کشور در خصوص موضوعات صلح و امنیت، انتقال انرژی، تغییرات آب و هوایی مذاکره و رایزنی خواهند کرد.

همچنین قراردادهای تجاری امضا شده میان بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی (MERCOSUR) و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ که به دلیل عدم تصویب پارلمان اجرایی نشد نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس‌ جمهور برزیل با اشاره به درگیری ها در اوکراین، پیشنهاد ایجاد «گروهی از کشورها» برای میانجیگری و پایان جنگ را مطرح کرد.

رئیس‌ جمهور برزیل خاطر نشان کرد: این پیشنهاد را در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز مطرح کردم، در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز این موضوع را در میان خواهم گذاشت.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» با تاکید بر اینکه برزیل در جنگ بین روسیه و اوکراین موضع بی‌ طرفانه دارد، افزود: برزیل به احتمال زیاد سلاح به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

شولتز نیز با ادعای اینکه قوانین بین‌ المللی نقض شده است، گفت: خوشحالم که برزیل موضع بسیار روشنی در مورد مناقشه مذکور در سازمان ملل اتخاذ کرده است.

کد خبر 5697544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha