۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۳۶

رئیس دیوان عالی کشور:

ایران پیش از انقلاب اسلامی در هیچ زمینه‌ای استقلال کامل نداشت

ایران پیش از انقلاب اسلامی در هیچ زمینه‌ای استقلال کامل نداشت

اردستان - رئیس دیوان عالی کشور گفت: ایران در دوران قبل از انقلاب در هیچ زمینه‌ای استقلال کامل نداشت و این موضوع در عرصه‌های مختلف به ویژه علم و دانش محسوس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی‌مقدم شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای زواره، اظهار داشت: شهر زواره از جمله مناطق مذهبی است که با حضور در این شهر تحت تأثیر قرار گرفتم؛ این تحت تأثیر قرار گرفتن به دو دلیل است، یکی اینکه این شهر را دارای ایمان ریشه‌دار یافتم و دلیل دوم نیز وجود شهدای زیاد در این شهر کوچک واقعاً تأثیرگذار است.

وی با اشاره به سالگرد چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: افرادی که دوران قبل از انقلاب را دیدند می‌توانند آن دوران را در ذهن خود تداعی کنند، یک حکومتی پادشاهی وجود داشت که در آن شاه به طور موروثی به حکومت رسیده بود و عملکرد شاه در زمینه‌های مختلف، وابسته به استعمارگران جهانی بود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ایران در دوران قبل از انقلاب استقلالی نداشت و این موضوع در عرصه‌های مختلف به ویژه علم و دانش محسوس بود.

مرتضوی تاکید کرد: خفقانی عجیب در نظام شاهنشاهی وجود داشت، مردم در آن دوران تحت فشار قرار گرفته و اگر کسی زبان و قلم خوبی داشت و معترض می‌شد به زندان می‌رفت.

وی ادامه داد: باید برای نسل جوان تبیین کرد که پیش زمینه‌های انقلاب چه بود و چگونه امام خمینی (ره) با رهبری و روشنگری‌های خود توانست کشور را دگرگون کند و در این میان باید گفت که تنها اراده خداوند تعالی بود که در قلوب انقلابی ایجاد کرد و این پیروزی بزرگ محقق شد.

کد خبر 5705423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha