۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

بهبود معیشت مرزنشینان با پویایی راه‌آهن اینچه‌برون در دولت سیزدهم

بهبود معیشت مرزنشینان با پویایی راه‌آهن اینچه‌برون در دولت سیزدهم

گرگان- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: ویژه بینی دولت سیزدهم و مسئولان ارشد گلستان در تزریق اعتبارات لازم سبب پویایی راه آهن اینچه برون و بهبود معیشت مرزنشینان گلستان شده است.

محسن اعتماد گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تحولات و ویژه بینی دولت سیزدهم در حوزه راه آهن بسیار چشمگیر و ثمره آن در معیشت و رونق اقتصادی جوامع مرزنشین و پیرامون منطقه اینچه برون ملموس و قابل توجه است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان که اسفند ماه سال گذشته اتفاق افتاد، دو مصوبه تکمیل مسیر شماره دو ایستگاه سبزدشت و ایجاد مرکز لجستیک در اینچه برون در حوزه ریلی پیش بینی شد.

وی گفت: پروژه تکمیل زیرساخت‌های مرکز لجستیک مرزی اینچه برون از محل تهاتر نفت و با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال و به مدت سه ساله پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

اعتماد با اشاره به فرآیند طولانی عقد قرارداد از محل تهاتر نفت به اهالی گلستان و مسئولان این استان قول داد که این مصوبه در کمتر از دو سال به بهره برداری برسد.

وی توضیح داد: پروژه تکمیل زبرساخت های مرکز لجستیک مرزی‌اینچه برون از محل تهاتر نفت یک‌پروژه بزرگ است که تهیه اسناد فنی و مجوز ترک تشریفات آن پیچیده و زمان‌بر است و باید توسط وزرای راه، اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت کشور تأیید شود.

اعتماد گفت: هر چند پروسه نهایی شدن قرار داد طولانی است اما راه آهن پنج ماه است که کار تکمیل زیرساخت‌های مرکز لجستیک مرزی‌اینچه برون‌ را شروع کرده است.

کد خبر 5705629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha