فیصل مقداد در دیدار با مقام سازمان ملل:

نهادهای جهانی برای مقابله با پیامدهای زلزله سوریه همکاری کنند

نهادهای جهانی برای مقابله با پیامدهای زلزله سوریه همکاری کنند

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل بر ضرورت حمایت از دمشق برای مقابله با پیامدهای زلزله اخیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه و «کلی تالماس کلمنتز» معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در جریان دیدار امروز، درباره همکاری‌های موجود میان این نهاد و مقامات مختلف سوریه به ویژه همکاری برای مقابله با پیامدهای زلزله اخیر، گفتگو کردند.

وزیر خارجه سوریه، همچنین به تأثیر منفی اقدامات خودسرانه و یکجانبه غرب که مانع از تأمین تجهیزات و تدارکات امداد و نجات برای زلزله زدگان سوریه شده است، اشاره کرد.

وی تاکید کرد که سوریه خواستار تلاش هماهنگ جهانی توسط آژانس‌های سازمان ملل متحد یا کشورهای عضو آن، برای حمایت از اقدامات دولت سوریه در راستای مقابله با پیامدهای زلزله و ارائه کمک به مردم سوریه و نهادهای دولتی و مدنی، است.

معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز جان باختن هزاران نفر از شهروندان سوریه در زلزله اخیر را را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت و بر تلاش بی وقفه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای انجام تمامی اقدامات ممکن و توسعه همه قابلیت‌های موجود برای پاسخگویی به اثرات این بلای طبیعی، تاکید کرد.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

کد خبر 5707960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha