۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

سواحل استان بوشهر متلاطم است/ کاهش دمای هوا

سواحل استان بوشهر متلاطم است/ کاهش دمای هوا

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر امروز تا اواسط هفته آینده، همراه با وزش بادهای شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ناپایداری‌های جوی به‌صورت پراکنده تا روز جمعه در سطح استان ادامه دارد و در این مدت در برخی از ساعات، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد، غالباً در مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر، دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر امروز تا اواسط هفته آینده، همراه با وزش بادهای شدید شمال غربی، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود و در این مدت دمای هوا روند کاهشی دارد.

وی اضافه کرد: طی ساعات آینده آسمان منطقه نیمه‌ابری تا ابری، وزش باد و در برخی نقاط غالباً مناطق شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد در سواحل و فراساحل شمالی استان شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان غالباً جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی ۵۰ کیلومتر در ساعت از شب شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ روی دریا گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ از شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر، در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ و از اواخر شب ۹۰ تا ۱۸۰ در فراساحل ۲۱۰ سانتی‌متر خواهد بود.

کد خبر 5710166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha