۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸

در تفاهم‌نامه بنیاد شهید و بنیاد مسکن مطرح شد؛

خبرهای خوش جهت تامین مسکن خانواده ایثارگران در کشور

خبرهای خوش جهت تامین مسکن خانواده ایثارگران در کشور

خبرهای خوش در جهت تامین مسکن خانواده ایثارگران در کشور در تفاهم‌نامه بنیاد شهید و بنیاد مسکن مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تفاهم نامه با بنیاد مسکن گفت: با توجه به موضوع تورم، مشکلات نقدینگی و تورم ساخت مسکن با چالش مواجه شده ولی با این وجود بنیاد مسکن اقدامات مؤثری جهت تأمین مسکن در کشور انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه طبقه متوسط و پایین‌تر تأمین مسکن برای آنها بسیار سخت شده است و ما در بنیاد شهید در چارچوب مسؤلیت قانونی به این حوزه ورود یافته‌ایم و از ابتدای این دوره به جای ارائه خدمات در حوزه مسکن و اشتغال به سراغ تولید مسکن و ایجاد اشتغال رفته‌ایم که به نتایج بهتری برای جامعه هدف برسیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در همکاری مشترک با بنیاد مسکن گام‌های خوبی بر خواهیم داشت و تعداد چند صدهزار نفر از جامعه ایثارگری فاقد مسکن اند و در تهران حدود یک سال پیش ۴۳ درصد جامعه هدف ما اجاره نشین بوده‌اند.

وی گفت: دولت مصوب کرده حدود ۵ درصد از مسکن‌های ساخته شده در طرح جهش تولید مسکن به جامعه ایثارگری اختصاص یابد.

قاضی زاده هاشمی گفت: ۷۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش ملی مسکن و ۷۰ هزار واحد هم از طریق موضوع مولدسازی املاک برای جامعه ایثارگران اختصاص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی زمین‌ها را تأمین و آماده‌سازی می‌کرد و با وام کم‌بهره‌ای که با کمک بنیاد شهید از نظام بانکی کشور گرفته می‌شد که هم اکنون ۴۰۰ میلیون تومان است، ساخته می‌شد. این کار عملاً خیلی به نتیجۀ روشن نمی‌رسید. ما از بنیاد مسکن و قائم مقام وزارت راه و شهرسازی که در فرآیند طرح جهش ملی مسکن هستند، درخواست کردیم به کمک ما بیاند تا این پروژه‌ها زودتر به نتیجه برسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در حال حاضر مسئله زمین در استان‌های ایلام، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و شهر جدید هشتگرد تا حدودی حل شده و برای آغاز پروژه‌ها آماده هستند.

ساخت ۳۳۱ هزار و ۸۸ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی

همچنین اکبر نیک زاد رئیس بنیاد مسکن در مراسم انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید و بنیاد مسکن اظهارداشت: ان شالله این برنامه برکات زیادی برای مردم به ویژه ایثارگران داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۱ هزار ۱۲۸ واحد شهری در کشور در حال ساخت داریم تفاهم نامه‌ای با شهردار تهران و ریاست جمهوری انجام گرفته و قرار شد ۱۸۰ هزار واحد در بخش فرسوده ساخته شود و ذیل آن ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد دیگر هم در نظر گرفته شد.

وی افزود: به طور کلی ۳۳۱ هزار و ۸۸ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه باید دغدغه مسکن مردم رفع شود، گفت: تفاهم نامه ۳ جانبه ساخت ۴۰ هزار مسکن با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی صورت گرفته که بزودی ۱۰ هزار مورد عملیاتی و اجرای آن تمام شده است.

نیک زاد گفت: تفاهم نامه ساخت ۲۰ هزار مسکن هم با بنیاد مستضعفان صورت گرفته که ۱۰ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: تفاهم نامه‌ای هم با نهادهای انقلابی صورت گرفته تا واحدهای کپری در مناطقی مانند بشاگرد جمع آوری شود.

کد خبر 5713513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      وعدهای تو خالی و تبلیغی...عمر جانبازان تمام شد و رفتند زحمت نکشید...نوش دارو بعد مرگ سهراب.همان نوش دارو هم دروغ و تبلیغه