۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۰۶

رئیس هیأت شطرنج خراسان جنوبی:

برگزاری دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خاوران

برگزاری دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خاوران

بیرجند_ رئیس هیأت شطرنج خراسان جنوبی از برگزاری هفتمین دوره رقابت‌های شطرنج جام خاوران و دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران به میزبانی بیرجند خبر داد.

محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هفتمین دوره رقابت‌های شطرنج جام خاوران و دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران به میزبانی بیرجند از ساعت ۹و ۱۵ دقیقه فردا پنجشنبه در هتل سپهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر لحظه بر تعداد شرکت کنندگان در این رقابت‌های بین‌المللی افزوده می‌شود، اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۵۰ نفر شطرنج باز از استان‌های مختلف کشور برای حضور در این مسابقات وارد مرکز استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در دو جدول A اساتید بالای ۱۸۰۰ و جدولB زیر هزار و ۸۰۰ برگزار می‌شود، بیان کرد: در دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران استاد بین‌المللی از قزاقستان و شطرنج بازانی از کشورهای سوریه، کانادا، عراق، دانمارک، افغانستان، تاجیکستان حضور دارند.

رئیس هیأت شطرنج خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته در اولین دوره برگزاری رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خاوران تنها شطرنج بازانی از سه کشور شرکت کرده بودند.

خسروی افزود: برای اسکان شرکت کنندگان در این دوره از جام خاوران هتل‌های سپهر و مقدم، مجتمع ایثار و خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است و اگر بر تعداد شرکت کنندگان افزوده شود مکان دیگری برای اسکان آنها باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: در حالی که سال گذشته ۸۵ شطرنج باز از خراسان جنوبی در این رقابت‌ها حضور داشتند، در سال جاری حدود ۱۲۰ شطرنج باز از استان در این مسابقات حضور دارند.

وی عنوان داشت: اختتامیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران بعد از چهار روز رقابت شرکت کنندگان ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه در مجتمع ایثار برگزار می‌شود.

کد خبر 5734594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha