۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷

فرماندار ایجرود :

جذب سرمایه گذار و استقرار صنایع با جدیت در ایجرود دنبال می شود

جذب سرمایه گذار و استقرار صنایع با جدیت در ایجرود دنبال می شود

زنجان-فرماندار ایجرود گفت: جذب سرمایه گذار و استقرار صنایع با جدیت در ایجرود دنبال می شود و در این زمینه نیازمند همکاری مردم هستیم.

روح‌الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در این منطقه از گذشته یک ناحیه صنعتی داریم که بسیار محدود بوده و در مجاورت مناطق مسکونی شهر زرین‌آباد قرار دارد، گفت: در گذشته قطعاتی از این ناحیه صنعتی واگذار و سوله‌هایی نیز ایجاد شده اما محدودیت استقرار بیشتر صنایع را شاهد هستیم.

وی افزود: جذب سرمایه گذار و استقرار صنایع با جدیت در ایجرود دنبال می شود و در این زمینه نیازمند همکاری مردم هستیم.

فرماندار ایجرود در خصوص روند توسعه در شهرستان ایجرود، افزود: در بخش زیرساخت‌های حوزه راه، یک پروژه ملی با عنوان چهار خطه کردن جاده زنجان به بیجار را داریم که ۷۰ کیلومتر از این جاده در حوزه شهرستان ایجرود قرار دارد.

جعفری تصریح کرد: ۳۵ کیلومتر از این جاده (زنجان تا زرین‌آباد) محقق شده و در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است. قطعه بعدی نیز در حدود ۱۵ کیلومتر در دست اقدام است که طی سه ماه آینده حدود ۵ کیلومتر از آن آسفالت‌ریزی خواهد شد.

فرماندار ایجرود گفت: مناقصه قطعه بعدی این پروژه که تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان و استان ادامه دارد، انجام و پیمانکار نیز انتخاب شده است و در حال تنظیم قرارداد هستیم تا شاهد تجهیز کارگاه باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه بخشی از پروژه احداث خط آهن زنجان به بیجار نیز در شهرستان ایجرود قرار دارد، افزود: مطالعات طرح انجام و ایستگاه‌های بارانداز در این شهرستان مشخص شده است و مسئولان شرکت ساخت نیز اظهار کردند تا یک ماه آینده مناقصه این پروژه به اتمام رسیده و آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب، این شهرستان دارای سد گلابر است که در سال‌های گذشته آبگیری شده است، ادامه داد: ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از این طریق آب‌رسانی شده و کشت بهاره و پاییزه انجام می‌شود. همچنین بخشی از آب صنایع مستقر در این شهرستان نیز با خط انتقالی که امروز توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است، طی دو ماه آینده تکمیل شده و آب برخی از صنایع تامین خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایجرود گفت: سد بلوبین نیز در شهر حلب در حال ساخت بوده و قرار است آب شهرها و روستاهای این شهرستان را تامین کند. پایان سال آینده نیز این سد آبگیری شده و در سال ۱۴۰۳ بعد از تکمیل خط انتقال، آب‌رسانی انجام خواهد شد.

کد خبر 5735938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha