رئیس فراکسیون صادقون در گفت‌وگوی تلویزیونی:

«پلاسخارت» جزئی از برنامه دخالت خارجی در عراق است

«پلاسخارت» جزئی از برنامه دخالت خارجی در عراق است

نماینده پارلمان عراق می‌گوید حاکمیت کامل عراق در گرو پایان‌دادن به دخالت‌ و اخراج بیگانگان و پیگیری پرونده جدی ترور «فرماندهان شهید» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عدنان فیحان الدلیمی»، رئیس فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق امروز شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن تاکید بر تداوم جدی پیگیری پرونده «فرماندهان شهید» مقاومت در عراق و اخراج نیروهای نظامی بیگانه مستقر در عراق، تصریح کرد حاکمیت کامل عراق در سایه تحقق این پرونده شکل خواهد گرفت.

عدنان الدلیمی دراین‌باره گفت: ثبات و امنیت در عراق در سایه حاکمیت یکپارچه و کامل آسمان، دریا و خاک عراق و بدون دخالت نیروهای بیگانه محقق خواهد شد و بایستی عرف دیپلماتیک و حاکمیت أرضی هر کشوری محترم شمرده شود و هرگز به احدی اجازه نقض این اصول حاکمیتی را نخواهیم داد.

در ادامه، رئیس فراکسیون صادق تاکید کرد «دست‌اندازی جنین بلاسخارت، نماینده سازمان ملل در امور عراق واضح و روشن است و این امر به هیچ وجه، قابل پذیرش نیست.»

پیشتر نیز «علی الفتلاوی»، عضو ائتلاف فتح عراق، «جنین پلاسخارت» را در اتخاذ سیاست‌های ستیزه‌جویانه و ناآرامی سیاسی در عراق متهم کرد.

مردم و سیاستمداران عراقی بارها از مداخلات نماینده سازمان ملل در عراق و نقض حاکمیت عراق از سوی بیگانگان به شدت انتقاد کرده و دخالت‌های خارجی بیگانگان را موجب هرج‌ومرج در روند سیاسی و امور انتخابات این کشور دانسته‌اند.

کد خبر 5735976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha