۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی خبر داد؛

ثبت بیش از ۳۸ هزار اقامت در استان مرکزی

ثبت بیش از ۳۸ هزار اقامت در استان مرکزی

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۳۸ هزار اقامت در استان مرکزی به ثبت رسیده و ۸۵ درصد از ظرفیت اسکان استان مرکزی تکمیل شد.

مصطفی مرزبان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تکمیل شدن ۸۵ درصد از ظرفیت اسکان نوروزی استان مرکزی، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی امسال در استان مرکزی تاکنون، ۲۳۲ هزار گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی بازدید داشتند و بیش از ۳۸ هزار اقامت مسافران نوروزی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: در این مدت، پنج هزار و ۷۰۰ نفر در هتل‌ها، ۲۳۸ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، چهار هزار و ۶۰۰ نفر در مهمان پذیرها، یک‌هزار و ۳۵۵ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۶۹ نفر در هتل بوتیک، یک‌هزار و ۷۱۲ نفر در خانه مسافر، ۹ هزار و ۶۸۵ نفر در اقامت گاه‌ای موقت و پنج هزار و ۱۰۰ نفر در اقامت گاه‌ای آموزش و پرورش اسکان کردند.

مرزبان خاطر نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی آغاز سفرهای نوروزی و موقعیت استراتژیکی استان مرکزی و قرار داشتن در مسیر اصلی کشور، ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی از ۲۳ اسفندماه سال گذشته آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به گردشگران را دارد.

کد خبر 5739019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha