۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷

فرمانده انتظامی استان مرکزی تأکید کرد؛

برخورد قانونی با روزه خواری در ملاء عام در استان مرکزی

برخورد قانونی با روزه خواری در ملاء عام در استان مرکزی

اراک-فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:با توجه به اینکه روزه خواری از جرایم مشهود می باشد ، با روزه خواران در ملاء عام طبق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هادی رفیعی کیا، با اشاره به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی گفت: روزه خواری در ملأ عام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود و قابل تعقیب است و معاذیری مانند بیماری و مسافرت، مجوز روزه خواری در انظار عمومی نمی‌باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: متصدیان هتل‌ها، رستوران‌های بین راهی، میهمان پذیر ها، پایانه‌ها صرفاً برای مسافران خود می‌توانند با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت کنند و ارائه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به این مطلب که رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی تمام افراد و اقشار جامعه از لحاظ شرعی و قانونی واجب است و همه باید در این ماه، از انجام مواردی که باعث حرمت شکنی می‌شود خودداری کنند. یاد آور شد: به رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خصوصی توصیه می‌شود که از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند و با توجه به اینکه در ماه رمضان فضای کشور آکنده از عطر بندگی و معنویت است شهروندان در رعایت عفاف و حجاب، مهربانی و کمک به مستضعفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه تمهیدات لازم امنیتی و ترافیکی جهت بهره برداری روزه داران عزیز اندیشیده شده است، تاکید کرد: رمضان ماه برکت، نعمت و استغفار است و روزه گرفتن یک امر شخصی بوده اما با روزه خوارانی که در ملاءعام تظاهر به روزه خواری کنند برابر قوانین جاری و ساری کشور برخورد خواهد شد.

کد خبر 5743852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha