۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

رئیس حوزه هنری فارس:

هنر انقلاب پیشرو و متعالی است

هنر انقلاب پیشرو و متعالی است

شیراز- رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: مسیر پیش روی هنر انقلاب اسلامی مسیری متعالی و عامل پیشرفت جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نمازی شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: همزمان با بهار قرآن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شده تا ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهید آوینی نیز گرامی داشته شود.

وی افزود: مسیر پیش رو مسیری نوین در هنر انقلاب اسلامی است تا بتواند مخاطبان این هنر متعالی را از مرزهای کشور فراتر برود.

نمازی یادآور شد: حضور مؤثر و پر تعداد هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس، تعدد شعرای استان فارس در دیدار با رهبر معظم انقلاب و برگزاری همایش «مرتضی علی» از مهم‌ترین رویدادهایی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس انجام شد.

نمازی عنوان کرد: ایجاد دفتر ادبیات پایداری در شهرستان ارسنجان دریچه نوینی از فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان بوده و قرار است دفاتر ادبیات پایداری در سایر شهرستان‌های فارس نیز ایجاد شود.

وی افزود: تعالی بخشی به فعالیت‌های هنری در اجتماع می‌تواند عاملی برای بهبود و توسعه یافتگی جامعه شود از این رو هفته هنر انقلاب اسلامی می‌کوشد که نقش هنر در جامعه را افزایش داده و عاملی برای توسعه یافتگی جامعه باشد.

معرفی هنرمندان برتر هنر انقلاب اسلامی در فارس

در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی از احسان تابنده در بخش سرود به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی تجلیل شد.

در بخش ویژه آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس از سید حامد ترابی و مرحوم سید محمد جعفری تقدیر به عمل آمد.

مریم شیدا در بخش تولید آثار دفاع مقدس در جایگاه نخست این جشنواره قرار گرفت، اصغر گروسی در بخش هنرهای نمایشی، اسماعیل تکثیری در بخش هنرهای تصویری و محمد جواد زارع در بخش هنرهای تجسمی به عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی در فارس معرفی شدند.

گفتنی است حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد علاوه بر اینکه در بخش شعر به عنوان چهره برتر هنر انقلاب انتخاب شد به عنوان «هنرمند شاخص هنر انقلاب در فارس» نیز معرفی شد.

کد خبر 5757774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha