۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۸

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان:

۴۴۰ هزار مترمربع از اراضی طبیعی کردستان رفع تصرف شد

۴۴۰ هزار مترمربع از اراضی طبیعی کردستان رفع تصرف شد

سنندج- مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در سال گذشته در حوزه پیشگیری و مقابله با تخریب و قانون حفاظت خاک ۳۲ فقره پرونده به مساحت تخریب ۴۴۰ هزار مترمربع در استان تشکیل شد.

اقبال حمیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ممنوع و جرم است.

وی افزود: محیط بانان و کارشناسان این اداره کل همواره بر چرای دام نظارت داشته و آن را پایش می‌کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۴۰ فقره پرونده مربوط به چرای غیرمجاز دام در سامانه ثبت، ۱۵ مورد اخطاریه صادر و ۲ مورد هم به مراجع قضائی معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اعلام کرد: در حوزه پیشگیری و مقابله با تخریب و قانون حفاظت خاک ۳۲ فقره پرونده به مساحت تخریب ۴۴۰ هزار مترمربع در استان تشکیل شد.

حمیدی یکی از اقدامات این اداره‌کل را توسعه و بارگذاری اطلاعات در سامانه پایش تنوع زیستی خواند و گفت: ۷۶ مورد پایش حریق، ۹۹ مورد قطع درختان، ۲۵۹ مورد تصرف اراضی ملی، ۱۰ فقره پرونده مستثنیات اراضی و یک مورد وضعیت معادن در سامانه پایش تنوع زیستی ثبت شد.

وی به وضعیت استعلام مربوط به طرح‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم سال گذشته از ۲۵ طرح معرفی شده با ۱۲ مورد موافقت و پنج مورد مخالفت شد، ضمن اینکه هشت مورد هم در دست بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته را تجهیز و راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین و مانیتورینگ با نصب دوربین در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان خواند و گفت: سال گذشته از پهباد برای پایش و سرشماری‌های مناطق تحت مدیریت استفاده کردیم.

کد خبر 5762769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha