۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹

امام جمعه موقت نائین:

تورم ناشی از افزایش حقوق کارگران باید کنترل شود

تورم ناشی از افزایش حقوق کارگران باید کنترل شود

نائین- امام جمعه موقت نایین گفت: گاهی پس از افزایش حقوق کارگران، شاهد افزایش تورم و نرخ اجناس هستیم و این امر باید توسط مسئولان کنترل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین امیر شفیعی در نماز جمعه این هفته نائین با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) و بیان اینکه وهابیت با افکاری تحجرگرایانه و باطل، ظلم‌های بسیاری به اصل اسلام وارد کرده است، اظهار کرد: حاکم دین اگر از طرف خداوند نباشد، دین اسیر می‌شود و این در طول تاریخ قابل مشاهده است و وقتی دین در دست اشرار اسیر شد، از دو منظر عمل در دین از طریق هوای نفسانی و تبدیل دین به ابزاری برای استفاده از دنیا مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روایات مبنی بر اینکه مردم اسیر دنیا هستند، گفت: به فرموده امام حسین (ع)، مردم دور دین می‌چرخند تا زمانی که معیشت آنها بچرخد و زمانی که اینها گرفتار امتحانات الهی شوند و برخی مشکلات گریبان مردم را بگیرید، آن زمان مشخص می‌شود که دین داران اندک هستند.

امام جمعه موقت شهرستان نائین افزود: به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) پابرجا بودن دین نیازمند پای کار بودن چهار دسته عالم، ثروتمند، جاهل و فقیر است زیرا مردم از این چهار دسته خارج نیستند و باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: عالم باید با دانش خود، جاهل با رفع جهل و علم آموزی، ثروتمند با بخشش مال خویش در راه دین، نیازمندان و فقرا و فقیر با صبر خود بر فقر، دین را می‌توانند یاری کنند و پابرجا نگه دارند و هرکس به این امر اقدام کرد، سایر دسته‌ها نیز به پیروی از او به وظیفه‌اش عمل می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه وظیفه ما در برپایی دین، تبلیغ دین و وجود مبلغان دین است، بیان کرد: اسلام مهمترین و مظلوم‌ترین دین است و کجاست آن آقایی که احیاگر نشانه‌های دین است و قرآن را زنده می‌کند؟.

وی در ادامه با اشاره به هفته کار و کارگر و ضمن تقدیر از کارگران زحمتکش، عنوان کرد: گاهی وقتی صحبت از افزایش حقوق کارگران می‌شود، ما شاهد تورم هستیم و این افزایش حقوق برای افزایش قدرت خرید کارگر است و پس از تورم، کارگر نمی‌تواند کنترل خرید داشته باشد.

شفیعی افزود: باید در این موضوع تصمیمی گرفته شود که افزایش حقوق کارگران با افزایش تورم برابر نباشد.

وی ادامه داد: نظر اسلام در این رابطه این است که عرق کارگر به هنگام غروب خشک نشده باید دستمزد او را پرداخت کرد و اکنون چطور برخی مسئولان چند ماه پیاپی حقوق کارگران را واریز نمی‌کنند؟، این مسئله بسیار ناراحت کننده است.

کد خبر 5765689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha