۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

گفتگوی مهر با عباس موزون؛

ازمهمانان «زندگی پس از زندگی» تعهد گرفتیم/پخش یک روایت سانسورشده!

ازمهمانان «زندگی پس از زندگی» تعهد گرفتیم/پخش یک روایت سانسورشده!

مجری و تهیه‌کننده «زندگی پس از زندگی» با اشاره به تنها ممیزی این برنامه در چهار فصل اخیر بیان کرد که این مورد را به شکل دیگر در فصل اخیر نمایش داده است.

خبرگزاری مهر - گروه هنر- عطیه موذن: برنامه «زندگی پس از زندگی» چند سالی است که به یکی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون تبدیل شده است. روایت‌های تجربه گران این برنامه از دنیایی که دیده‌اند گاهی آنقدر پر فراز و نشیب است که حتی مخاطبی را که به دنیای پس از مرگ اعتقادی ندارد به خود جلب می‌کند.

در این برنامه مهمانان از تجربه‌های نزدیک به مرگ می‌گویند تجربه‌هایی که گاهی در آنها به عالم ماورا رفته‌اند و گاهی در عالم ماده در یک لحظه در چند مکان بوده‌اند و ب صورت همزمان و موازی اتفاقات مختلف را درک کرده‌اند.

عباس موزون مجری برنامه است که تهیه کنندگی و تحقیق و پژوهش آن را هم بر عهده دارد و به همراه تیمی که دارد سوژه‌های این برنامه را انتخاب کرده و با شاخصه‌هایی که دارد شرکت کننده‌های نهایی را جلوی دوربین می‌آورد. سوژه‌های فصل اخیر از برنامه هم از میان بیش از ۲۰۰۰ نفر انتخاب شده‌اند.

از عباس موزون درباره سختی‌ها و چالش‌هایی که در این برنامه با آنها مواجه می‌شود پرسیدیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

* بد نیست از سخت‌ترین سوژه‌ها و یا به تعبیر پرچالش‌ترین سوژه‌هایی که در این فصل از «زندگی پس از زندگی» با آن‌ها مواجه بودید، شروع کنیم. آیا هنوز هم درباره جلب رضایت سوژه‌ها و اطرافیان‌شان برای حضور در برنامه با چالش‌هایی مواجه هستید؟

اگر بخواهم از چالش‌ها آغاز کنم باید بگویم مهمترین چالش ما کمبود زمان بود. زمانی که برای این فصل در اختیار من قرار داشت، نسبت به تمام فصل‌های گذشته، زمان کمتری بود و همین کوتاه بودن زمان همه کارها را خیلی سخت، فشرده و سنگین کرد. در مواردی حتی تا چند دقیقه مانده به تایم پخش، همچنان مشغول کار بودیم. حتی در بخشی از ماه مبارک رمضان مشغول تصویربرداری و ضبط برنامه هم بودیم که این در فصل‌های گذشته بی‌سابقه بود. درباره مواجهه با تجربه‌گران و چالش‌های آن هم باید بگویم امسال هم نمونه‌هایی داشتیم.

موردی داشتیم که برای جلب رضایت یکی از تجربه‌گران، در شهر محل سکونت او برای چند روز ساکن شدیم. حتی منزل خود را ترک کرده بود تا ما به او دسترسی نداشته باشیم و در اماکن دیگری او را پیدا کردیم. برخی از دوستان او حتی برخوردهای نامناسبی با بنده داشتند که حتی نمی‌توانم بیان کنم موردی داشتیم که برای جلب رضایت یکی از تجربه‌گران، در شهر محل سکونت او برای چند روز ساکن شدیم. حتی منزل خود را ترک کرده بود تا ما به او دسترسی نداشته باشیم و در اماکن دیگری او را پیدا کردیم. برخی از دوستان او حتی برخوردهای نامناسبی با بنده داشتند که حتی نمی‌توانم بیان کنم. حتی اهانت هم کردند و این‌ها کار را برای ما خیلی سخت می‌کرد اما چند شبانه‌روز وقت گذاشتیم تا از طریق واسطه‌های مختلف بتوانیم رضایت فرد را جلب کنیم. حتی موردی داشتیم که ما را حذر می‌دادند که اگر بیشتر مسیرتان را ادامه دهید، برای‌تان خطرناک خواهد بود!

* ولی برخی از تجربه‌گران خودشان را مأمور به روایت تجربه‌شان می‌دانستند. چطور در مقابل برخی اینگونه مقاومت می‌کردند؟

البته عبارت «مأمور» می‌تواند سوءبرداشت‌هایی را به همراه داشته باشد. بهتر آن است که بگوییم برخی از این افراد «مشروط» و «منوط» به روایت شده بودند که البته معدودی از این افراد هم بوده‌اند. این شرط را برای برخی از افراد خطاکار گذاشته و گفته بودند می‌توانی بازگردی به شرط آنکه جبران مافات کنی و ضمن آن باید به دیگران هم بگویی که چه چیزی را تجربه کرده‌ای تا دیگران هم هشیار شوند.

اما اینگونه نبوده که فرد خوبی این تجربه را کسب کرده باشد و به‌واسطه همین خوب بودن مأموریت و مسئولیتی به او سپرده باشند، اینگونه نبوده است. از طرف دیگر ما برای راضی کردن خانواده برخی تجربه‌گران، گاهی موفق نمی‌شویم و تجربه‌گرانی داشته‌ایم که به‌رغم تأیید و گواهی صحت تجربه‌شان راضی به حضور در برنامه نشدند.

ازمهمانان «زندگی پس از زندگی» تعهد گرفتیم/پخش یک روایت سانسورشده!

* موردی داشته‌اید که تا پای ضبط آماده باشد و پشیمان شود و یا حتی بعد از ضبط برای پخش رضایت ندهد؟

بله. همین امسال ما دو تجربه‌گر داشتیم که از آذربایجان تا تهران آمدند، حتی در استودیو هم حاضر شدند، اما گفتند آمدیم تا اینجا به احترام دعوت شما، اما عذرخواهی می‌کنیم و نمی‌توانیم مقابل دوربین حاضر شویم. ما یک شب با این عزیزان گفتگو کردیم اما سرانجام هم راضی نشدند.

* اصلی‌ترین نگرانی این افراد چیست؟

دلایل مختلفی دارد. برخی نگران آبروی خود و قضاوت مردم هستند. برخی می‌گویند این‌ها درباره خودم مهم نیست، اما دختر دم بخت دارم و نمی‌خواهم او مورد قضاوت قرار گیرد. برای برخی هم بیان تجربه‌شان باعث ایجاد تنش‌های خانوادگی می‌شود و ممکن است مشکلات حقوقی و خانوادگی برای‌شان به همراه داشته باشد.

* جایی گفته بودید فصل چهارم «زندگی پس از زندگی» به دلیل سختی‌هایش مرا پیر کرده است. کمی بیشتر از این سختی‌ها هم می‌گویید.

همان‌طور که اشاره کردم ما برای این فصل چیزی در حدود یک سوم یا حتی یک چهارم فصل‌های قبل زمان داشتیم. البته با فصل یک که اصلاً قابل قیاس نیست چراکه ۴ سال کار پژوهشی در آن فصل داشتیم و فقط ضبط برنامه چیزی در حدود دو سال و نیم زمان برد. سازمان صداوسیما اما سازوکاری دارد که در چارچوب آن این قاعده نمی‌گنجد که برای یک برنامه گفتگومحور گاهی به بیش از یک سال زمان نیاز است. همین یکسال را هم در نظر می‌گیرند صورت اسمی دارد و در عمل زمان خیلی کمتر است. این مدت فقط برای ضبط و تدوین باید صرف شود و این در حالی است که من فقط برای پژوهش و رسیدن به ساختار روایی ایده‌آل به یک سال زمان نیاز دارم.

برای فصل چهارم «زندگی پس از زندگی» ما تنها دو ماه زمان داشتیم و تولید برنامه در این زمان چیزی شبیه معجزه بود * فکر می‌کنید تأثیر این فشارها بر کیفیت روایت تجربه‌ها، روی باورپذیری آن‌ها نزد مخاطب هم تأثیر می‌گذارد؟

قطعاً فرآیند تولید و مواردی مانند تدوین در کیفیت نهایی تأثیر دارد. شما وقتی مواد لازم را برای یک غذا آماده می‌کنید و روی میز می‌گذارید، تازه ابتدای کار هستید و آشپزی از لحظه‌ای آغاز می‌شود که این مواد را با هم ترکیب می‌کنید. از این منظر اصل تولید یک برنامه هم از لحظه تدوین و پرداختن به جزییاتی مانند موسیقی و صداگذاری و افکت آغاز می‌شود.

تدوین کمتر از شش ماه برای یک برنامه را من تدوینی ناپخته می‌دانم و متأسفانه هرسال هم داریم همین فرآیند را طی می‌کنیم، در حالی که قطعاً مطلوب من نیست. برای فصل چهارم «زندگی پس از زندگی» ما تنها دو ماه زمان داشتیم و تولید برنامه در این زمان چیزی شبیه معجزه بود. بنابراین در طول سال یعنی در بازه زمانی «پیش تولید» تا اواسط مرحله «ضبط و تولید» یعنی تقریباً طی ۱۰ ماه، تجربه‌های ابرازی بیش از ۲۲۴۵ تجربه‌گر بررسی شد.

* با همه این افراد شخصاً گفتگو کردید؟

خیر برای مصاحبه‌های اولیه من یک تیم در اختیار دارم. این تیم ۴ نفر عضو دارد که کمک می‌کنند در طول روزها و ماه‌ها این مصاحبه‌ها دریافت و نتایج آن بررسی شود. آن‌هایی که شاخص‌های اولیه را داشته باشند به بنده ارجاع داده می‌شوند برای گفتگوی بیشتر.

* از این ۲۲۴۵ نفر چند نفر به این مرحله رسیدند؟

از این تعداد ۲۸ نفر به مرحله ضبط و پخش برنامه رسیدند. برای رسیدن به این ۲۸ گزینه، ۱۶۳ نفر مصاحبه مقابل دوربین داشتند. در یک نگاه ساده شاید برداشت مخاطب این باشد که ما ۳۰ تجربه‌گر را انتخاب کرده‌ایم و ۳۰ گفتگو گرفته‌ایم اما در واقع ما با ۱۶۳ نفر مصاحبه کرده‌ایم! در عین حال مثلاً برای یک تجربه‌گر که ساکن همدان بود، برای ضبط روایت شاهدان به چهار شهر مختلف سفر کردیم، از بروجرد تا کیش و قم. به همه این شهرها گروه فیلمبرداری اعزام شده است اما مخاطب متوجه این فرآیند پیچیده نیست.

برای رسیدن به این ۲۸ گزینه، ۱۶۳ نفر مصاحبه مقابل دوربین داشتند. در یک نگاه ساده شاید برداشت مخاطب این باشد که ما ۳۰ تجربه‌گر را انتخاب کرده‌ایم و ۳۰ گفتگو گرفته‌ایم اما در واقع ما با ۱۶۳ نفر مصاحبه کرده‌ایم! در هر فصل هم احساس می‌کنیم برای اقناع مخاطب کار پیچیده‌تری داریم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم روایت همه شاهدان را ضبط کنیم. حتی همین امسال ما مدارکی را در برنامه نشان دادیم که شاید مخاطب عام متوجه آن نشد اما حتماً برای پزشکان معنادار بود. ما برای همین فصل حدود ۱۰۹،۹۱۹ هزار نفر-کیلومتر سفر فقط برای ضبط روایت‌ها داشتیم. ما حتی از هرات تا اسپانیا، در خارج از مرزهای ایران هم ضبط برنامه داشتیم.

* با کارشناسان چند کشور برای تولید برنامه در تعامل بودید؟

با کارشناسان ۱۰ کشور مانند روسیه، فرانسه، اسپانیا، هلند، انگلستان، عراق، افغانستان، چین و آفریقای جنوبی از طرق مختلف اعم از گفتگوی ویدئویی و تلفنی و یا ارتباط اسکایپی و ایمیلی، در این مدت در رابطه بودیم.

* اما تجربه‌گران خارجی‌تان محدود به کشورهایی مانند افغانستان بود.

ما از اسپانیا و افغانستان تجربه‌گر داشتیم و یک خانم پزشک هم از فرانسه در برنامه حضور پیدا کرد. ما از پنج کشور مصاحبه ضبط شده داشتیم که چهار مورد آن‌ها از آنتن هم پخش شد. این‌ها نکاتی است که مخاطب برنامه نسبت به آن‌ها بی‌اطلاع است و به همین دلیل هم در بازخوردهایی که مثلاً در فضای مجازی نسبت به برنامه شاهد هستیم، غالباً این موارد مورد غفلت قرار می‌گیرند.

ازمهمانان «زندگی پس از زندگی» تعهد گرفتیم/پخش یک روایت سانسورشده!

* تعداد تجربه‌گران در کشور خودمان به پایان رسیده که حالا در این فصل سراغ تجربه‌گران کشورهای دیگر هم رفتید؟

خیر اینگونه نیست. در کشور خودمان صدها هزار تجربه‌گر داریم اما نمی‌خواهیم احساس شود ما این برنامه را با نگاه صرف به درون کشور ساخته‌ایم و اهداف سیاسی پشت آن است. می‌خواهیم مخاطب بداند این پدیده مربوط به ایران نیست و حرفی هم که در آن مطرح می‌شود ارتباطی با کشور ما ندارد.

* با تمام این تفاصیل، اصلی‌ترین واکنش و انتظار مردم در مواجهه رو در رو با شما پس از چهار فصل تولید و پخش «زندگی پس از زندگی» چیست؟

عده زیادی که واقعاً اظهار لطف می‌کنند. برخی تقاضای ادامه تولید برنامه را دارند. بعضی هم کنجکاو هستند بدانند تأثیر این برنامه بر روی خودم چه بوده است. تعداد هم می‌خواهند درباره ناگفته و چیزهایی که شاید روی آنتن مطرح نشده است بدانند.

* هنوز یعنی گروهی از مخاطبان این احساس را دارند که شما چیزهایی را روی آنتن نمی‌گویید؟

بله. این احساس را دارند. در این میان البته برخی شوخی‌هایی هم با برنامه می‌کنند. برخی به شوخی می‌گویند الان که پیش ما آمده‌ای، نکند ملک الموت را همراهت آورده باشی! در مجموع اما بیشترین واکنش‌هایی که از مردم شاهد هستیم یکی اظهار لطف است و یکی ادامه تولید برنامه برای پخش در طول سال و از شبکه‌های مختلف.

همه مردم من‌جمله تجربه‌گران حاضر در برنامه با ملاحظات سیاسی و مذهبی آشنا هستند و خیلی بدیهی و منطقی است که کسی در گفته‌های خودش موردی را مطرح نکند که بعد ما بخواهیم آن را سانسور کنیم * ناظر به همان عده‌ای که هنوز فکر می‌کنند بخش‌هایی از این روایت‌ها روی آنتن پخش نمی‌شود، این سوال را مطرح می‌کنم؛ چه بخش‌هایی از این روایت‌ها ممکن است مورد ممیزی قرار بگیرد؟

مخاطب باید این نکته را بداند که به‌طور طبیعی و منطقی، همه مردم من‌جمله تجربه‌گران حاضر در برنامه با ملاحظات سیاسی و مذهبی آشنا هستند و خیلی بدیهی و منطقی است که کسی در گفته‌های خودش موردی را مطرح نکند که بعد ما بخواهیم آن را سانسور کنیم. مگر می‌شود در این شرایط کسی به برنامه بیاید و حرف‌های سانسوری بزند؟ اصلاً اینگونه نیست. ما در همه این فصل‌ها یک مورد حذف آن هم در فصل اول داشتیم که همان مورد هم به‌گونه‌ای دیگر در همین فصل چهارم مطرح شد و اتفاقاً به جایی هم برنخورد! این مورد هم مربوط به یک خیانت خانوادگی بود که به دلیل محدودیت بازه سنی مخاطبان و اینکه ممکن است برنامه مخاطب کودک و نوجوان داشته باشد، در فصل اول پخش نشد.

فقط همین مورد را داشتیم و غیر از این هیچ سانسوری نداشتیم. امسال در روایت دیگری، فرد تجربه‌گر با ادبیات مناسب‌تری به همین مورد اشاره کرد و ما هم بخشی از آن را در تدوین به روایت فردی که در فصل اول به این مورد اشاره کرده بودم کات زدیم تا این دو تجربه در کنار یکدیگر شنیده شود. همان بخش سانسوری فصل یک، در فصل چهار پخش شد و هیچکس هم نفهمید!

* غیر از ۲۸ نفری که در برنامه حاضر شدند و روایت‌شان ضبط شد، باقی آن بیش از ۲ هزار نفری که اشاره کردید گفتگوی اولیه‌ای با آن‌ها داشته‌اید آیا روایت‌های کذبی ارائه کرده بودند یا بخشی از همان‌ها را در فصل‌های‌آینده خواهیم دید؟

تقریباً همه این افراد را کنار می‌گذاریم. یا تجربه‌شان بیش از اندازه کوتاه بوده است یا از جنس خواب بوده و صحت آن برای‌مان تأیید نشده است. برخی شواهد کافی نداشتند و به دلایل متعددی این‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

* چقدر آدم‌ها وسوسه می‌شوند و هوس می‌کنند با بهانه چنین روایت‌هایی سراغ شما بیایند و اینگونه به افراد دیگر شناسانده شوند؟

منظورتان این است که افرادی با روایت‌های ساختگی سراغ ما بیایند؟

* بله.

ما هیچ‌گاه از افراد انگیزه‌خوانی نمی‌کنیم. اجازه دهید مثالی بزنم؛ شما می‌گویید ما یک استادیوم ورزشی داریم که ۳۰ سکو برای تماشاگران دارند و تنها به آن‌هایی که کارت ورود در اختیار دارند، می‌توانیم اجازه ورود بدهیم. ۲۲۴۵ نفر به مقابل در آمده‌اند. شما نه انگیزه‌اش را دارید و نه برای‌تان جذاب است که انگیزه‌خوانی کنید، فقط بررسی می‌کنید آن‌هایی که کارت دارند بتوانند وارد شوند. کسی که کارت ندارد را دیگر قضاوت نمی‌کنیم که آیا مثلاً راست می‌گوید کارت داشته و حالا گم کرده یا مثلاً اهداف دیگری داشته است. به همکارانم هم توصیه کرده‌ام که ما حق نداریم به این فکر کنیم که آیا فردی که به ما مراجعه کرده است، دروغ می‌گوید یا راست می‌گوید. تنها شواهد و سنجه‌ها را بررسی می‌کنیم که آیا هم‌خوانی دارد یا ندارد. نیت‌خوانی در این موارد نه از نظر اخلاقی و شرعی درست است و نه ما وقت پیگیری آن را داریم. البته در مواردی به‌صورت مشهود با مورد توهم و یا خواب مواجه بوده‌ایم.

* ولی سوءاستفاده‌ای ندیده‌اید؟

موارد خیلی معدود بوده که آن هم از نابلدی همان افراد بوده که متوجه این موضوع شده‌ایم. ما اما در این زمینه بررسی و تجسس نمی‌کنیم تا از نظر شرعی دینی گردن‌مان نماند.

در پشت‌صحنه به همه این افراد این توصیه را داریم که وقتی برنامه پخش شد، خود را در جایگاه مدرس و معلم دیگران نبینید و به اشتباه برای خود اوج نگیرید. حضور در این برنامه نه حکم مدرک تحصیلی را دارد نه شما را تبدیل به عالم دهر می‌کند * آیا مراقبتی از آدم‌ها بعد از حضور در برنامه هم دارید؟ به‌خصوص که برخی از تجربه‌گران در همین برنامه تأکید می‌کردند که به رغم تجربه‌ای که داشته‌اند الزاماً افراد ویژه و مقدسی نیستند. آیا از این منظر مراقبتی دارید که این افراد مورد رجوع دیگران به‌عنوان افراد مقدس و ویژه قرار نگیرند؟

ما در مواجهه با این افراد، با دو طیف مواجهیم. آن‌هایی که این تجربه‌گران را شیاد و دروغ‌گو می‌دانند و بعد از حضور آن‌ها در برنامه اذیت‌هایی به آن‌ها می‌رسانند. عده‌ای هم از همین سو که شما گفتید سراغ آن‌ها می‌روند. راهکاری که ما داشتیم اول این بود که در پایان هر گفتگو از تجربه‌گر بپرسیم آیا بعد از آن تجربه مجدد آلوده به گناه شده‌ای یا نه تا خودش معترف شود که هنوز هم یک فرد عادی است. اما بعد احساس کردیم گویی این میزان کافی نیست و گویی مخاطب متوجه این موضوع نشده بود.

به همین دلیل در پشت‌صحنه به همه این افراد این توصیه را داریم که وقتی برنامه پخش شد، خود را در جایگاه مدرس و معلم دیگران نبینید و به اشتباه برای خود اوج نگیرید. حضور در این برنامه نه حکم مدرک تحصیلی را دارد نه شما را تبدیل به عالم دهر می‌کند. تذکر می‌دهیم که شاید عده زیادی در فضای مجازی به شما مراجعه کنند و چنین شائبه‌ای را برای‌تان به‌وجود بیاورند اما باور نکنید و سعی کنید به این حرف‌ها بی‌توجه باشید. در عین حال اما بالاخره از میان این بالغ بر ۱۴۰ نفر، بوده‌اند دو سه نفری که لغزیده‌اند و بنده همچنان از آن‌ها گله‌مند هستم.

این افراد عهد دوستانه‌ای که با هم بسته بودیم را شکستند اما می‌دانم که مقصر هم نیستند، مقصر اصلی طیفی از جامعه و به‌خصوص مراکز حوزوی و دانشگاهی ما هستند که با من تماس می‌گیرند و می‌خواهند برخی از تجربه‌گران را به برنامه‌های خود دعوت کنند! همین مراکز گاهی بدون ارتباط با من اقدام به دعوت از این افراد می‌کنند و همان‌ها مقصر هستند که یک تجربه‌گر را به مسیر انحرافی می‌کشانند. این بسیار اشتباه است. این افراد علم ندارند، صرفاً یک تجربه دارند.

ما بنا به جوانب و مصالح متعدد، از تجربه گران تعهد کتبی گرفته‌ایم که پس از برنامه به سراغ زندگی عادی خود بروند و اینگونه نباشد که با هدف سخنرانی، وعظ و یا بازتکرار تجربه‌شان سر از منبر و تریبون و مدرسه و مسجد و آمفی تئاتر یا رسانه‌های مختلف درنیاورند. و همیشه از ایشان خواسته‌ایم که پس از خروج از استودیو برگردند سر زندگی قبلی و عادی شان. نه اینکه بر اثر مراجعات مردم تصمیم بگیرند که بر پایه‌ی این تجربه، تریبون سازی و میانداری کنند.

کد خبر 5772440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      باتشکرازاقای موزون لطفادوباره سال اینده بازبرنامه خوبتان راادامه دهیدتشکرفراوان
      • مرتضی FR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        تنها برنامه مفید صدا و سیما همینه
      • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        80 9
        درود بر محقق باسواد کشورم👏👏👏
      • امید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
        4 42
        این چه برنامه ایه که همشون با حجاب اند همشون موافق دین هستند یعنی یه بی دین بی حجاب بینشون پیدا نمیشه،عجب بابا عجب ...اونوقت بهترین اینه،حیف پول ما که خرج اینجور چیزا میشه
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      درود بر شما آقای موزون و همکارانتون واقعا برنامه ای عالیه من خیلی چیزها از این ب نامه فهمیدم که وجود داره یه تلنگری باشه برای ما آدما خدا خودش کمک هنوز بهتر بهتر از گذشته بشه فصل بعدتون
    • مخاطب زندگی پس از زندگی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      79 24
      باسلام با توجه به اینکه بنده بیننده حرفه ای این برنامه هستم و تمام فصل ها را ضبط شده دارم ( منظور نسخه تلوبیون نیست به دلایل زیاد ) و معمولا بدلایلی هر دو تکرار برنامه را هم ضبط کردم متوجه شدم در برخی قسمت ها یا در نسخه پخش اصلی یا در نسخه تکرار اول و یا دوم و بالعکس قسمت هایی اضافه یا کم شده است
    • اکرم خلیلی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      فقط به اقای موزون و گروهشون دست مریزاد میگم.لطفا ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنید.خوش به سعادتتون.این برنامهواقعا باقیات صالحات شد براتون.خدا اجرتون بده.یک نفر هم که تقییر کنه برای شما کافی هست.البته مطمعنم خیلی بیش از اینهاست با قرت پیشبرید ان شالله.خدا پشت و پناهتون
    • US ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      این برنامه رو دوست دارم وبیصبرانه هر سال به تماشا وداستان مهمانان بنامه گوش میدهم وارامش خاصی میگیرم ولیبا اینکه تجربه این خوبان رو نداشتم ولی معتقد بودیم که قدرتهای درزمین واسمان وجود داردحتیاگرنمرده باشییا در کما نباشی درزنده بودن اگرخداوند بخواهدواجازه دهدبا روح کسانی که احتیاج به کمک دارند داشته
    • عادل IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      اگر کسی بمیره زنده نمیشه اینا همه اش در مرحله احتضار بودن نه که مردن و رنده شدن
      • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        79 6
        خود برنامه هم به این تاکید داره، تجربه نزدیک به مرگ نگفته تجربه مرگ .
      • یوسف IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
        6 1
        دقت کنید تجربه نزدیک به مرگ .نه مرگ قطعی
      • یوسف IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
        4 0
        تجربه نزدیک به مرگ
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      خدا قوت میگم به آقای موزون و اعضای گروه سون. بسیار برنامه ی زیبا و تکان‌دهنده ای دارند.لااقل من و اطرافیانم که بیننده برنامه شما هستیم رو حسابی منقلب کرده و قبل از هر کاری رضایت خدا رو در نظر میگیریم و به شخصه خیلی به مرگ فکر میکنم و سعی در مراقبت از اعمالم دارم.خدا از شما راضی باشن
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      برنامه بسیار خوب وآموزنده ای است وسبب توبه افراد گناهکار وهدایت آنها شده است انشاالله که آقای موزون موفق باشند به خاطر خدمتی که در هدایت مردم به سوی خوبی ها وعدم ارتکاب گناه مردم برداشته اند
    • رضایی AE ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      84 14
      سلام با تشکر از برنامه خوبتان.من همه قسمتهای برنامه رادیدم خیلی عالی هست ولی بعد ماه رمضان هر چه سعی می کنم برنامه قشنگتان را ببینم موفق نمی شوم چرا شبها پخش نمی شود که همه بتوانند ببینند.لطفا اطلاع رسانی کنید ،برنامه تان هفتگی چه روزی پخش میشود
    • علی AE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      به اندازه تمام برنامه های صدا وسیما ارزش دارد خیلی تقدیروتشکر
    • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      دمت گرم
    • مریم IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      133 8
      برنامه بی‌نظیر و عالی از هر جهت بنده هر فصل رو تقریبا دوبار دیدم آدم مذهبی هم نیستم ولی از وقتی این برنامه رو دیدم عاشق دعا کردن شدم از آقای موزون متشکرم خیلی چیزها ازشون یاد گرفتم صبر و گذشت احترام به دیگران دوست داشتن موجودات خداوند متشکرم از خداوند که انسانی مثل شما رو آفریده احسنت به شما
      • محمد طاها IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
        83 6
        با سلام..خیر دنیا و آخرت نصیب آقای موزون و همکاران گرامی ایشان بابت چنین برنامه ای .. واقعا جای چنین برنامه ای در صدا و سیما کم بود .من که این چند سال بعد از عید فطر دلم برای این برنامه تنگ می شود .شناخت اوصاف خدا در این برنامه از خواندن یک کتاب عرفانی بیشتر جلوه میکند ..ومن الله توفیق
    • ناشناس IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      97 9
      فقط میخام بگم ممنون ازتولید برنامه عالیتون
      • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        63 4
        کاشکی این برنامه هارو در زندانها برای مجرمین بذارن تا شاید یک عده ای سر عقل بیان
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      71 7
      سلام دوتا از تجربه گرا در دو فصل متفاوت اشاره کردن که بین الحرمین در آسمانها سقف نداشته که برام خیلی جالب بود ولی شما به قبلی فلاش بک نکردید
      • ناسناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        54 5
        من ارزوم شده برم بین الحرمین
    • امیر پاشا IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      51 9
      ای کاش میشد سوالاتمون رو از خود اقای موزون بپرسیم
    • AE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      57 7
      برنامه بسیارخوبیه ازهمگی دست اندرکاران ممنونیم ازبصورت فیلم درست بشه بهتره
    • توکا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      83 7
      دست مریزاد آقای موزون به عقیده من تنها کار فرهنگی درستی که در کشور ما انجام شده همین برنامه است خدا خیرتون بده.
    • AE ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      86 8
      باتشکرازآقای موزون وهمکاران محترمشون برنامتون بی نظیره من واقعا متحول شدم خواهش می کنم فقط درماه رمضان نباشه حداقل هفته ای یکبارپخش بشه یالااقل تکرارش دوباره پخش بشه خدااجرتون بده
    • سوگل RO ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      71 6
      واقعا باید دست مریزاد گفت به آقای موزون وگروهشون خدا قوت انشاالله سال آینده هم برنامه خوبتون رو ببینیم
    • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      ضمن احترام به آقای موزون، توصیه میکنم این بساط را جمع کنند. این جور برنامه ها و حکایات تاثیر لحظه ای، هیجانی و موقت داشته و در دراز مدت باعث وهن و ابتذال اعتقادات حقیقی خواهد شد و شاید ضمه ای بر گردن ایشان و عواملی که از سر حسن نیت این برنامه را می‌سازند ولی آنچه مهم است ابزار استحمار و سواستفاده
      • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
        شمانبین ونمیخوادنگران بقیه مردم باشی مردم ماچه باسوادچه بی سوادخیلی بافهم وشعورهستن ودارای درک بالایی هستن شماناراحت خودت باش بااین فهم ودرکی که داری
      • مریم IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
        اگر باعث وهن من شده که نمازامو بخونم از اولین فصل که دیدم و زبانمو کنترل کنم یاد امام زمانم باشمو بخوام کاری برای ظهورش انجام بدمو کمک به دیگران دغدغه ام باشه اشکال نداره بذار ما با همین وهم بریم جلو که آخرش خیر هست
      • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
        59 10
        لطفا کمی مطالعه و تحقیق کنید.همین و بس.نه عجیبه و نه غریبه842
      • حسین IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        55 7
        آدم مسلمان درک میکنه وباور داره این حقیقت را شما فقط برای خودت نظر بده آنانکه باید بفهمند فهمیدند شما نمیتونی مانع بشی دمت گرم آقای موزون اگرشما باهمونیکه انقد براش زحمت میکشی خداباشماست
      • محبوب IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        59 6
        هرچه در این برنامه گفته شد کلیاتش در آیات قرآن آمده است وخارج از آن نبوده
      • زهرا AE ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        57 9
        چرا سنگ اندازی میکنید ،برنامه واقعا عالی هست ،دستشون درد نکنه
      • چشم هارا باید شست....جور دیگر باید دید... IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        33 2
        نه بابا؟!!! باریکلا تنهایی کارشناسی کردی ، اعتقاد مردم رو دزدی ها و رانت ها و اختلاصها به باد داد گناهش از لحظه مرگ گردنتونو میگیره کار ایشون خیلییم درسته که همچنان خدا و پیامبرش فرمودند اگر میخواهید رستگار شوید از یاد مرگ غافل نشید!!!!
      • US ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        38 3
        سلام واقعآ برنامه خیلی جالب بود خاهشن دوباره پخش کنید
      • مریم IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        33 2
        شما اگر احترام می‌دونستین چیه به نظرات اینهمه آدم احترام می‌داشتین خوبه دارین می‌بینید استقبال مردم و از برنامه وقتی چیزی باب میل شما نیست قرار نیست که بقیه هم با شما موافق باشند نگاه نکنید مجبورتون نکردن.
      • شیما IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        24 0
        من با دیدن فصل اول این برنامه به طور کلی زندگیم دگرگون شد متشکرم که تذکر خیر دادید ان شالله ادامه داشته باشه
      • ببیننده IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        0 0
        ببخشید اشتباهی دستم خورد لایک شد
    • رویا IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      59 3
      بسیار عالی دست تمامی دست اندر کاران این برنامه درد نکنه و خسته نباشند سلامتی و توفیق روز افزون براشون از درگاه خداوند منان خواستارم
    • Azi IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      60 4
      سلام خدمت اقای موزون وبرنامه ی عالی هرچی بگم ا برنامتون بازم کمه چون خیلی دوسش دارم و دلموواس برنامتون دوباره تنگ شد 😘😘😘
    • kh. b US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      40 3
      سلام واقعن همینجوریه یکی از آشناها دقیقن تجربه داشته وراضی نمزشه جای بگه
    • محیا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      51 2
      برنامتون عالیه _ من خودم خیلی بیشتر از قبل مراقبت اعمالم هستم _ ممنونم از اقای موزون
    • ایرانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      50 4
      برنامه خوبی بود خیلی ها نگاه میکردن خیلی هاروش زندگیشون رو تغییر دادن خلاصه خواهش میکنیم ادامه داشته باشه لااقل کمی از اون طرف اطلاع پیدا کنیم
    • مرجان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      50 2
      از برنامه عالی زندگی پس از زندگی بی نهایت تشکر می کنم این برنامه استرس مرا درمان کرد وروح تازه ای به ماه رمضان داد کمال تشکر را دارم ان شاالله در پناه حق دوباره به تولید این برنامه زیبا ادامه دهید
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      56 8
      خیلی خیلی این برنامه رو دوست دارم
      • عبدالمحمدجمشیدی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        17 3
        عالی عالی متاسفانه صداوسیماتو برنامه هاشون دوست ندارندازاین برنامه هاپخش کنند
      • خالدی هستم از اهواز بهترین برنامه سال است IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        20 2
        سلام گرم و شرجی خوزستان را نثار شما و همکاران محترمتان می کنم ماه رمضان را با برنامتون معرفی کردین
      • خالدی هستم از اهواز از شما سپاسگزارم IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        19 3
        با تشکر فراوان از شما برادر گرامی و همکاران محترمتان کاش میشد هفته ای یک بار برنامتون را ببینیم. خواهشا دستمال بذارین تو دست تجربه گران تا اشکهای خود را با آستین پاک نکنن
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      47 3
      ای کاش از تجربه گران هموطن مسیحی - زرتشتی و اشوری نیز استفاده شود تا برنامه کاملتر شود
    • شاکر IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      33 3
      درود بر تو عباس موزون
    • ناشناس IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      30 1
      من هم اعتقاد دارم چون دوتا از آشناها مون تجربه کردن
    • فاطمه IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      39 5
      سلام باتشکر از آقای موزون و عوامل برنامه من و همسرم امسال بعد از دیدن این برنامه همیشه سر وقت نماز هامونو خوندیم در حالی که قبلا اصلانماز نمیخوندم و خیلی از عادات بدمون رو هم ترک گردیم هر کی دوست نداره بیدار شه بخوابه اجباری به بیدار شدن کسی نیست والا
    • سولماز IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      26 5
      برنامه بسیار عالی خدا خیرتون بده آقای موزون👏👏👏
    • موسوی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      23 5
      بسیار برنامه غنی و پرمحتوایی هست . خیلی منجر به توبه و بازگشت گنه کارانی مثل من میشه . واقعا متنبه میکنه . خدا دست استاد موزون و تیمش رو به خیر و کرامت بگیره . وای از زمانی که تجربه گران تجربه ای نسبت به عنایات اهل بیت علیهم السلام داشته باشن . اون قسمت واقعا در اوجه
      • مرمری IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        2 7
        سلام منم کسی رو میشناسم تجربه داشته که گفت فرار کرده از دستتون 😂
      • مرمری IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        8 0
        بله این توفیق نصیب هر کس نمیشه چه تجربه گرش چه سازنده چه ببینده
    • داشی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      14 2
      خداوند‌تمام‌عالم‌هستی‌را‌از‌قطره‌بوجود‌اورده‌این‌کل‌عالم‌‌هستی‌خود انسان‌است‌همه‌چیز‌کل‌هستی‌داخل‌وجود‌هرانسانی‌هست‌بیدار وخفته‌انسان‌درهرلحظه‌قابل‌تغییر‌است‌پربار‌یابیسمر‌جالب‌جناب موزون‌بهترین‌کار‌کرده‌‌ تمام‌کتاب‌نقل‌علم‌عالم‌فقیه‌همه‌را‌جم‌کرده دریک‌گذارش‌انسان‌بیدار‌وخفته‌تا‌خداهست‌انسان‌هست‌عج
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      3 6
      همین میرن ادما اضافی بود با اون دختره
    • اختفان هستم از شهر خون و شهادت خوزستان IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      22 2
      با تشکر فراوان از آقای بی‌نظیر و خستگی ناپذیر برادر بزرگوار موزون از خداوند می خوام خانه ای در بهشت برایتان مهیا کند
    • ایران IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      20 2
      سلام خداخیرتون بده ادامه بدید
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      20 1
      برنامه عالی بود ممتون
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      20 1
      من خیلی این برنامه رو دوست از آقای موزون تشکر میکنم ...خیلی دلم واسه این برنامه تنگ شده دوست دارم زیاد ببینم؟
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      26 1
      سلام خدمت آقای موزون .خسته نباشید.خداخیرت بده .من ازمرگ ولحظه ی مردن میترسیدم هنوزهم میترسم اما برنامه شما باعث شد که من به رحمت ولطف خدابیشترامیدوارباشم .
    • سعید IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      19 1
      این برنامه ومجری برنامه هردو عالی هستن ماه سال منتظریم ببینم آقای موزون دمت گرم بهترین برنامه رو ساختی با مجری‌گری عالی خودتون
    • امیر IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      2 1
      ادامه.موادهستم.وبرنامه شما فقط یک تجربه گر اهل اصفهان که مرد هم بود اشاره ای در مورداین موضوع داشت.ودقیقا متوجه سانسور خو تجربه گر را دمورد خیلی ناگفته ها که حق هم ارند میشوم.من رعالم الهام وخواب خود تجربه هایی داشته ام.وبیشتر کسانی که موادمصرف میکنندواعتقادات دینی دارند امکان ندارد خداوند برایشان ج
    • امیر IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      2 4
      ادامه.جلوه گری نکرده باشد.صحت این گفته رامیتوانید از بچه های naکه حتی بعضی پاکی های۲۰ساله دارند بپرسید.ودوست دارم با ۳نظرکه ارسال کردم.موفقیت روز افزون شما را پروردگار مسئلت نمایم.حرف زیاداست وفرصت محدود.یاعلی
    • بنده خدا IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      19 3
      سلام و خسته نباشید درود به آقای موزون و همه‌ی همکارانش در ساخت این برنامه خدا توفیق و عنایت برای ادامه این برنامه را به شما بدهد باهمه ی سختی‌ها و مشقت هایش دارید سعی می‌کنید برای سال بعد آماده شود اجرتان با خدا و ائمه اطهار( ع)
    • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      19 1
      خدا به آقای معزن سلامتی بدهد ماازبرنامه شما خیلی درسها آموخته ایم
    • س IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 6
      سلام تشکر برنامه خوبی هست، ولی پیشنهاد می کنم، از تجربه گرانی استفاده کنید، که تجربه آنها دارای مدرک و شواهد کافی باشه، و از تجربه برخی از تجربه گران که مدرک و شاهد کافی ندارن و یا تجربه ای آنها، با توهم آمیزه داره، استفاده نشه، مخصوصا اگه تجربه ای، با متون دینی ما مطابق باشه، استفاده گردد
    • یاشار IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      25 1
      این برنامه مسیر زندگی من رو عوض کرد. همیشه دعاگوی شما هستم
    • میراحمدی IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      15 2
      سلام خسته نباشید آقای موزون رحمت به شیری که خوردی واقعا جای این جور برنامه های تلویزیونی کم بود خیلی تأثیر گذاره اگر لطف کنید دوباره تکرار برنامه تون بزارید ممنون میشم باتشکر فراوان از آقای موزون
    • دکتر حیدری IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      24 3
      ینی کاری که عباس موزون با ذهن ها و دلها کرده و با خدا اشنا کرده به جرات میتونم بگم هیشکی نتونسته این کار رو بکنه خداشاهده زندگیه منو زیرو رو کرده خدا پدرتو بیامرزه ذهنیتم زندگیم عوض شده
    • سعید IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      9 73
      با این برنامه الکیتون. خخخخخخخ
      • مهدی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        21 2
        الان دقیقا از کجا گفتی الکی؟ با چه مدرکی؟؟!! پس بیخود نیاییم هر چیزی رو زود قضاوت کنیم!
    • امیر IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      17 2
      خیلی خیلی برنامه خوبی هست و واقعا اموزنده از بچگی که مجله میخوندم مرگ تقریبی تیترش بود ارزو داشتم تجربه کنم اما خوب هنوز موفق نشدم
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      17 2
      خداوند قوت و عزت بدهد به تمام خداباورتان حق پرست ولایتمدار من این برنامه را دوست دارم و تاثیری بسیار دارد
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      9 23
      انصافا دیگه تمومش کنی تا حالا خوب بود ولی دیگه هم زمینه سواستفاده میشه هم افراد می‌خوان حرف جدیدی بزنند ممکنه اغراق کنید ضمن اینکه کلاافشای سره به نظرم اگر در خانه کس است یک حرف بس است
      • مریم IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        17 1
        تازه اولشه ما دوست داریم تکرارش هم ببینیم شما خوشت نمیاد نگاه نکن باباجان کسی مجبورتون نکرده
    • زهرا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      19 2
      خدا قوت و خسته نباشید خدمت آقای موزون بزرگوار
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      17 1
      سلام خسته نباشید اقای موزون برنامه خیلی خوبی بود در واقعا واقعیت بعد از مرگ ما بود که نشون داده شود کاش درس بگیریم و بدونیم ما فقط جسم سنگینه خودمونو داریم میکشیم همرو باید بزاربم وبریم توخالی پس کاش از غرورمون از عنادهامون دست برداریم خدا همرو نجات بده
    • علاقه مند به شناختن برزخ IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      18 1
      از آقای موزون وهمکاران گرامی اش تشکر میکنم بابت برنامه بسیار خوبشان این برنامه باعث شد ترس من از مرگ ازبین برود همیشه از مردن خیلی میترسیدیم اما اکنون از اعمالم میترسم خدا خیرتان بدهد
      • فاطمه IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        5 4
        خییلی تشکر می کنم از آقای موزون بزرگوار به خاطر برنامه خوب و پر محتوا. یه سوال داشتم ؟ می خوام ببینم هیچ وجه مشترکی بین تجربه گران قبل از تجربه بوده که منجر به این شده باشه
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      9 1
      من خودم تجربه خروج روح از بدن داشتم
    • عسل IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      17 56
      ملتی که نجات خود را نه در همت خود بلکه در دستان ناجی ببیند باید هم پای چنین برنامه هایی بشیند.وای از جهل
      • لیلا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        19 2
        خوپت فهمیدی چی گفتی؟یا فقط خواستی حرفی زده باشی نگن لال تشریف داری
      • ایرانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        29 4
        خواهر من همت داشتن چه ربطی به مومنانه زیستن داره ،یاد بگیریم ،دروغ نگیم ،ظلم نکنیم ،وغیره چه ربطی به همت داره ،مشکل امروز جامعه ما فراموش کردن الله است نه نداشتن همت .یک نفر هست ازین قوم که برمیگردد. در پناه حق
      • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        10 2
        شماخوابت میاد پاشوبروبخواب شب بخیر
      • مریم IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
        3 0
        شما هنوز قدرت تشخیص مسایل سیاسی با یک برنامه معنوی که فقط راجع به عشق به خداوند و خودشناسی و بازسازی انسانها صحبت می‌کنه رو ندارید چه ارتباطی داره الان یک موضوع مربوط به فلسفه وجود انسان و اینکه ما چرا اصلا تو این دنیا هستیم با حرفی که شما زدی اول فکر کنید چی میگید بعد این حرفهای گنده رو بزنید
      • مریم IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
        3 0
        یکی باید بیاد شما رو نجات بده از این جو گرفتگی و خود شیفتگی کاذب
      • مریم IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
        3 0
        یکی باید شما رو نجات بده از اینهمه جو گرفتگی و خود شیفتگی
      • مریم IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
        3 1
        شماها چی میخواین از جون ما خسته نشدین از این همه حرف مفت زدن شما هنوز نمیتونی تشخیص بدی یک برنامه معنوی که خداپرستی حرف اول و آخرشه ربطی به سیاست و حرفهای گنده تر از دهن شما نداره برو یک فکری به حال خودت بکن با این شستشوی مغزی
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      16 2
      با سلام بنده زیاد وقت نکردم ببینم ولی همون مقدار کمش خیلی تاثیر داشت ممنون
    • رضا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      14 1
      خیلی خوب خیلی قشنگ،، دست مریضا
      • فرشته IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        14 1
        دست مریزاد🌷
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 2
      بنده بیماری پانیک دارم خیلی وقتها مرگ تجربه کردم حدود چند ثانیه ای جسم خودم دیدم واقعا صدای اون زنگ شنیدم تو گوشام و باور دارم زندگی آخرت وجود دارد و خیلی خوشحالم که روزی باید پیش خداوندم بروم برای اون لحظه بیتابم
      • فرشید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        5 5
        بیماری پانیک قابل درمان هستش... بزرگ جلوه نده یک اختلال فکریه
    • اسمعیل صادقپور IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      2 1
      سلام اقای موذن من یکی ازهمین افرادمرگ بعداززندگ ی هستم که به زندگی برگشتم
    • اسمعیل صادقپور IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 1
      سلام اقای موذن من یکی ازهمین افرادمرگ بعداززندگ ی هستم که به زندگی برگشتم
    • زهرا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 1
      همسرم عاشق صدای آقای موزون وصحبت کردنش هستن،وهمین باعث خوشحالی منه که برنامه روکم وبیش میدید
    • زهرا AE ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      21 2
      به وجود افراد متدین مثل آقای موزون افتخار میکنم ،در این عصر پر هیاهو،وجود یاقوتی مثل شما که دین راوقیامت را تداعی میکنه،مستدام باد
    • الی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      15 1
      با سلام اولین برنامه ی هست که منو جذب کرده ممنون از برنامه ی زندگی پس از زندگی ع
    • حمیدرضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      19 1
      با عرض سلام ، به نظرم در دوره و زمانه ای که ما در آن زندگی میکنیم حکایت این برنامه ، مانند پیامبری است که گوشه ای از حقایق جهان پس مرگ را برای مشتاقان حقیقت بازگو می کند، و پیشنهادم برای آقای دکتر موزون این است که تجربیات خود را از ساخت این برنامه در قالب کتابی منتشر کنند.
    • مریم حسینی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      5 25
      بنظرم برنامه کشدار و خسته کننده بود هیچوقت حوصله نکردم تا آخر نگاه کنم باوجودیکه موضوع برام جالب بود
    • دایی مییتی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      12 3
      فقط این همیشه باید بدونید یه خدایی هستش یه قيامت
    • لیلا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      6 2
      کاش مثل برنامه محفل شبکه همت میکرد هفته یکی دو قسمت تکرار میذاشت
    • RO ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      9 2
      درود بر همگان این برنامه هرچی بوده و هست من باورش دارم چون خودم تجربه کرده ام و دیده ام که بدجور حساب و کتابی هست .
    • سید صمد ابراهیمیان IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 1
      خدا خیرتون بده 🤲 دعای خیر مردم بدرقه راهتون دمتون گرم بابت تولید این برنامه کاملٱ واقعی وزیبا ممنون از لوطفتون
    • علی امیدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 3
      باسلام و عرض ارادت واقعا برنامه بسیار خوبی بودمخصوصا برادر عزیز و جانباز که چشم را از دست داده بود انشاءالله خداوند متعال به شما وتمامی دست اندرکاران سلامتی و موفقیت عطا فرماید و برنامه مستدام باشد
    • پروانه امیری IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 1
      خسته نباشید همسرمن کنسر بودن دوهفته درحالت احتزار بودن وتوی این تایم خیلی ازحقایق اون دنیا و عجیب تراین دنیا رو میدیدن و واگو میکردن برای تمام حرفهاش پرسنل بیمارستان شهرمون خونواده اش و خونوادم شاهد ندوست داشتم بنا به تاکید خودهمسر مرحومم همه ی دیده هاشو بهتون بگم که همه بدونناماخواهرش مخالفت میکرد
    • قاسم IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 1
      برنامه خوبی هسته خدا کمکت کند که توان ادامه داشته باشی یک نفر هم نجات پیدا کن به را راست بره اثرش گذاشته .برنامه طرفدارهای زیادی داشت ..از زن مرد کوچک بزرگ .موفق باشین
    • چشم هارا باید شست....جور دیگر باید دید... IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 2
      سلااام و درود و خداقوت برشما جناب آقای عباس موزون و همکاران محترمتون در شبکه چهارم سیما ،دست مریزاد🙏🏻 اجر و پاداش دنیوی و اخروی نصیبتون 💙کار شما مصداق این حدیث است همانا یادآورندگان یاد مرگ مصداق شهدا هستن 🙏🏻 دست مریزاد التماس عای خیر🙏🏻💙. تااااا بنده تر از همیشه به درگاه خداوند رحمان🙏🏻💙.
      • فرشته IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
        1 1
        چه ربطی به شهید داشت منتظر فرصتی نون رو بچسبونی
    • مجتبی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 1
      با تشکر از شما بزرگواران دست اندرکار ، همه ما باید درک کنیم و آدم بشیم و گر نه ضرر میکنیم و افسوس خواهیم خورد ، به امید نجات همه
    • ایرانی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      10 3
      آقای موزون چه تفکر خوبی دارند. خدا نگهدارشون باشه...
    • درویش IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 56
      بس کنید تمام کنید وحتی جمع کنید این برنامه مسخره را واحد سنجش محبوبیت چیست چرا دروغ موزون برو دنبال یک کار مسخره اب ونان دار دیگری تاکی با مسخره کردن مردم نون درمیاری وخورد زن وبچه ات میکنی حرامتون با این برنامه برو جوانی کار کن نون دربیاره نون مفد عادت کردی بخوری این کار آخر وعاقبت نداره حتی بهره
      • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        11 4
        به چه دلیل میگی مسخره اس؟؟؟ دلیل علمی لطفا
      • سایه IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        15 4
        نظرتوبرای خودت نگه دار..اقای موزون بهترین کاردنیاروانجام داده حداقلش اینه که انسان روبه راه راست هدایت میکنه ولی توچه؟..حتی طرز صحبت کردنت هم حال بهم زنه.خدا به عقلی بهت بده
      • خلیلی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        15 2
        سلام فقط میتونم بگم دروووود بر شرف پاکت راه درست رو تو میری اقای موزون هیچ‌وقت کم نیار در برابر قضاوت های بیجای مردم راهتو ادامه بده ما هواتو داریم خدا خیرت بده توفرشته ی نجات مردمی
      • خلیلی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        9 1
        سلام فقط میتونم بگم دروووود بر شرف پاکت راه درست رو تو میری اقای موزون هیچ‌وقت کم نیار در برابر قضاوت های بیجای مردم راهتو ادامه بده ما هواتو داریم خدا خیرت بده توفرشته ی نجات مردمی
      • مریم IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
        24 3
        اولا شما در حدی نیستین که راجع به ایشون نظر بدین دوما اول یاد بگیرین درست صحبت کنید معلوم نیست چطوری بزرگ شدین با این لحن ادبیات و سوما وقتی یک جمعیتی موافق چیزی هستند به نظرات اونها احترام بگذارین و بعد هم برای امثال شما برنامه مناسب خیلی زیاده برید اونها رو تماشا کنید
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 2
      سلام هر روایت جای تامل دارد وبه روح وجان کسانی که به خدا ایمان دارن می نشیند خدا حافظ تان باشد تااین رسالتی که به عهده دارید به درستی به سرانجام برسانید ممنون از برنامه دل نشینتان
    • رضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 1
      سلام دست مریزا به اقای موزون و کلیه دست اند در کار ،که بابت برنامه زتدگی پس از زندگی تمام سختی ها و بی خوابی ها را به جون خریدن تا این ۳۰ روز رمضان ما را از رحمات الهی بی بهره نزارن ،و اجرشون با سید الشهدا و کسانی هم که به این برنامه اعتقاد ندارن ،لطفا برن همون کارای کثیف روزمره را انجام بدن
    • احمدعلی جوکار IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 2
      باسلام خدمت جناب آقای دکتر موزون عزیز ممنونم از برنامه بسیار بسیار خوب شما، کل برنامه های امسال شما را دنبال کردم بسیار عالی و آموزنده بود، با وجودی که عزیزی را از دست داده بودم، خیلی تو روحیه من تاثیر گذار بود.
    • ناشناس IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      18 2
      اقایونی که این روزا با کاراشون دارن رنگ و حضور خدارو از دلو زندگی مردم میبرن یادشون به روز حساب باشه به هیچکدامتون گذشت نمیشه
    • حمید IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 1
      با تشکر از این برنامه و مجری عزیز. برای آدمهایی که دوست دارن با اشتباهاتشان زندگی کنن واز گنا یا خطا لذت میبرن رد کردن اینها براشون راحتتره.همان کاری که زمان انبیاُ مردم هم عصر بعداز دیدن معجزه می کردن.
    • میری IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      9 2
      جناب موزون بزرگوار تشکر از زحمات شما و همه عوامل پرتلاش برنامه زیبا و آموزنده زندگی پس از زندگی،انشالله در دنیا و آخرت بهترینها نصیب و روزیتان باشد. بی قراریم تا وقت قرار.
    • مخاطب خاص IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      6 2
      سلام و خدا قوت سالها منتظر همچین برنامه ایی بودم خدا خیرتون بده ولی بیشتر از این دنیا حرف زده شد من ۴ فصل برنامتون دیدم دونه به دونه اگه از اوطرف حرف زده بشه خیلی بهتره احساس میکنم خیلی حرفها زده نمیشه
    • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      12 1
      درودبیکران خدابراقای موزون بزرگوار..بنده خواهرزاده ام توسن بیست سالگی فوت کردخواهرم داشت دیوانه میشد حتی روان شناس نتونست براش کاری کنه ولی بابرنامه اقای موزون به زندگی برگشت.گفت پس من هم یروزمیرم دخترمو میبینم.وکل خانواده مابااین برنامه متحول شدن.ومراقب اعمالشون هستن.سعادتمندبشی اقای موزون.
    • مرادی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 1
      زنده باد تیم آقای عباس موزون،خدا قوت پهلوان،چقدر برای این برنامه زحمت میکشید و ما از آن بی خبریم ولی بخدا که خدا میداند و بس ،خدا با انبیا محشورتون کنه و به امید ادامه دار بودن این برنامه ،موفق باشید و سر فراز و عاقبت بخیر ،انشالله
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      7 1
      با سلام خدمت آقای موزون من از جمله بیننده‌هایی هستم که از همون فصل اول برنامه رو دنبال میکردم ولی امسال یکم برنامه جذابیت سال‌های پیش رو نداشت بنظرم باید تجربه گرانی رو بیارن که بیشتر حوادث یا اتفاقات اون دنیا رو دیدن اما امسال خصوصا ۱۰-۱۲ قسمت اول بیشتر تجربه گرانی بودن که اتفاقات این دنیا رو
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      5 1
      که اتفاقات این دنیا رو بازگو میکردن(اینکه بالای جسمشون آدمها و حرکاتشون رو میدیدن،یا خونه اقوام میرفتن و...)،بنظرم این مدل بیان تجربه بیشتر برای فصل اول خوب بود که مردم کمی آشنا بشن ولی بعد از چند فصل اتفاقات اون دنیا اگه بیان بشه از حالت تکراری بودن و شخصی بودن در میاد و برای مخاطب آموزنده تر میشه
    • سارا آب.... IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      12 1
      بخداقسم که من بادیدن این برنامه سعی در توبه وپس دادین حق مردم هستم وتمام تلاشم رومیکنم که دیگه گناه نکنم وحق الناسی به گردنم نمونه..ازتون ممنونم بخاطر ساخت همچین برنامه ای ..خدا بهتون عمرباعزت وطولانی بده آقای موزون
    • قاسم شکوهی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      6 1
      ممنون برنامتون عالیه و
    • اکبری IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 2
      سلام ب آقای موزون...خسته نباشی... برنامتون عالیه... من خودم یبار روحم از بدنم جدا شده ولی نه ب اون صورتی ک شرکت کننده های شما براشون اتفاق افتاده.ولی من بشدت اعتقاد دارم و با برنامه شما اعتقادم صدچندان شده...خسته نباشی
    • اکبری IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      6 1
      سلام ب آقای موزون...خسته نباشی... برنامتون عالیه... من خودم یبار روحم از بدنم جدا شده ولی نه ب اون صورتی ک شرکت کننده های شما براشون اتفاق افتاده.ولی من بشدت اعتقاد دارم و با برنامه شما اعتقادم صدچندان شده...خسته نباشی
    • م IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      4 41
      همش دروغ کلا سر کار گزاشتن مردم
      • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
        8 0
        من چند سال پیش شنیدم یکی از دوستان توی کما هستن و حالش خوب نیست. امسال توی برنامه دیدمش مهمان بود. آدم درستیه اهل دروغ نیست. لا اقل این یکی رو می تونم مطمئنن بهتون بگم راست بود.
    • رامین IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      11 1
      جناب عباس موزون خدا شمارو حفظ کنه وزیباترین عاقب بخیری رو نصیب وتون کنه ان شاالله بی نهایت دوستتون دارم
    • سیدحسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      8 1
      ضمن تشکر و قدردانی از زحمات بی دریغ شما و تیم همراهتان. به نظر من آقای موزون یکی از رسولان عصر ما هستند برای هدایت نسل بی اعتقاد ما
    • س ش RO ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      2 1
      به شخصه یک تجربه از یک نفر شنیدم.. که اصلا جای گفتن هیچ جا نداشت.. در حد یک دقیقه بیشتر حرف نزد و از تجربه اش نگفت که من جلو ادامه دادن صحبتش و گرفتم.. و خیلی خیلی. یاداور شدم که این. تجربه رو جایی نگه..
    • سارا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      12 1
      بهترین وبیدار کننده ترین برنامه در طول این سالها
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      13 4
      ممنون آقای موزون که تحقیق میکنید واز تحقیق شما هزاران نفر در جامعه از آن استفاده می کنند حقا که شاگرد خوب مولا علی هستید
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      14 1
      برنامه زندگی پس از زندگی عالیه. ارزو می کنم زودتر رمضان بیاد ودوباره این برنامه پخش بشه. برام شده مثل ربنای استادشجریان. به ماه رمضون یه حال وهوای خاص میده
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      5 0
      سلام خدا قوت آقای موزون کار شما هم خیلی سخته انشاالله خداوند یاور شما باشد
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      6 0
      سلام خدمت آقای موزون عزیز و زحمت کش،جناب من از شما تشکر میکنم بابت برنامه خوبتون،جناب از نظر من این برنامه بهترین برنامه تاریخ بود باید براش بودجه در نظر گرفته بشه که ادامه پیدا کنه ،جناب من خودم آدم معتقدی بودم و هستم ولی این برنامه تاثیر خیلی خوبی رو اعتقادم گذاشت یعنی قوی تر شد اعتقاداتم،ممنونم و
    • مریم IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 1
      باسلام وخداقوت خدمت آقای موزون و تمام عوامل برنامه.ممنون به خاطر برنامه خوب ومفیدتون انشاالله بخاطر آگاهی دادن وهدایت کردن مردم از طرف خداوند متعال پاداش واجر فراوان دریافت کنیدوهمچنان زحمت تولید برنامه های بعدی را قبول کنید.
    • ع ط IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 0
      عالی
    • بیژن IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 0
      درود و سلام جانانه به آقای دکتر موزون وهمکاران زحمتکش ایشان و خداقوت برای کاری که به اندازه ده ها کتاب و سخنرانی برای انسانهای اهل باور تاثیر قطعی داره و ما رو هر چه بیشتر به معاد معتقد تر میکنه.مولا علی یاورتان باشد انشاءالله
    • فرشته IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      5 0
      برنامه بسیار عالی و جالب و مفیدی بود از جناب آقای موزون عزیز و دست اندکاران محترم تشکر می کنم خدا جزای خیر نصیبشون کنه.
    • محمد ناصر پارسائی ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      5 0
      خدا انشالله خیرتان بدهد ، اجرتان با خداوند، انشالله
    • رعنا IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      5 0
      باسلام وعرض ادب خدمت آقای موزون .خسته نباشین واقعا برنامتون عالی . همین که همسرم به راه راست کشوندین 360 درجه زندگیمون تغییر دادین قدردان شما هستم خدا آخرتتون دردرجه عالی قرار بده خواهشا برنامتون ادامه بدین خیلی اززندگیا نجات می یابند خدا به هرکسی این مسولیت نصیب نمیکنه خدایارتان
    • فاطمه IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      6 0
      تشکر فراوان از آقای موزون من به شخصه همیشه ته ذهنم به این باور داشتم که دنیای بعد از مرگی نیست و همه چیز دروغه ، ولی این برنامه باعث شد من یکم ب خودم بیام ، البته فقط به برنامه اکتفا نکردم و رفتم کلی تحقیق کردم ، کلی کتاب راجع به دنیای بعد از مرگ خوندم و ... و از وقتی به این باور رسیدم ک زندگی بعد
    • کبری خدایاری IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      5 0
      من توماه رمضون ثانیه شماری می کردم تا برنامه تون شروع شه تکرارش روهم می دیدم ممنون از عواملش
    • محمد IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 11
      خب جناب موزون دیگه چکار کردی که مخاطب نفهمید چیو با چی کات زدی چی قالب مردم کردی
      • مریم IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
        1 0
        شما برو فعلا تو خواب باش تا به وقتش
    • فاطمه IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      7 0
      س باتشکر ازاقای موزون وهمکارانش برنامه تان عالی بود
    • رو ح انگیز موسوی از طرف ۳ فرنندم US ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      10 0
      سلام اقای موذن اجرتون با امام حسین خیلی عالیه کارتون
    • نفس IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      7 0
      عالیییی
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      3 0
      دورود بر آقای موزون کار واثر این برنامه بیسار عمیق وتاثیر گذارراست وره صد ساله رو یک شبه بر روی مخاطب طی می‌نماید از نظر تاثیر بر افراد با هر صدیقه دینی ومذهبی خدا خیرو توفیق روز افزون بر شما عنایت کند که در ادامه راهتون موفق باشید بسیار ممنون
    • زهرا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      6 0
      برنامه تون واقعا یه تلنگره مفییدبود برای من..خداقو
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      5 1
      خیلی ممنون آقای موزون الان خیلیا بیشتر حواسشون به کاراشونه و همیشه خیلیا هستند که مخالف باشن ولی شما این راه رو ادامه بدید خدا پشت وپناهتون من باور دارم زندگی پس از مرگ رو وحتی کسی میشناسم که تو کما بوده واین تجربه رو داره
    • مسعود IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      2 4
      اگر اعتقاد به خدا، برزخ، جهان آخرت و ارواح طیبه پیامبر و اهل بیت جهل و خرافه حساب میشود، من جاهل هستم.
    • مسعود IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      7 0
      جناب آقای موزون. سلام. نور مهربانی خداوند بر شما تابنده تر از همیشه...
    • ماهرخ اشرافیان IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 0
      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای موزون و دست اندرکاران برنامه خوب زندگی پس از زندگی. خواستم تشکر ویژه خودم را خدمت جناب عالی عرض کنم. واقعاً از برنامه خوبتون لذت میبرم و امیدوارم در سالهای آینده هم شاهد قسمت‌های جدید برنامه باشم. از خداوند برای شما و همکارانتون سلامتی و سعادت دو دنیا را خواستارم.
    • ماکو US ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 0
      این مرگ واقعا حقیقت هست من خودم تجربه کردم ۱ ماه کما بودم یعنی یک ماه کلا اون دنیا بودن همراه کسایی ک ۵۰ یا ۶۰ سال پیش ب رحمت خدا رفته بودن و هیج عکسی ازشون نبود و راز هایی ک بهم گفتن و اومدم در این دنیای پرس جو کردم ک حتی طرفش از مردم قایم کرده بود من اشکارش کردم
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      7 14
      چرا تصورات و خوابها را القا می کنید؟ کسی از عالم دیگر خبر ندارد حز خــــــــــــــــدا اگر هم زندگی جسمی کسی چند لحظه ای قطع شود روح او اجازه بیان حقایق رو نداره
      • عباس سرمدی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
        1 0
        حرفتون کاملا با خود قرآن در تناقض هست. میتونید بدقت آیات قرآن رو دوباره مطالعه کنید
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      6 1
      خداقوت آقای موزون.بی صبرانه منتظر فصل بعدیم
    • سعید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      4 19
      فقط در صحت این فیلم باید به این نکته توجه داشت اگر این فیلم در یک کشور گاو پرست مثل هند پخش میشد مردم اعتقادشون به گاو بیشتر میشد و اگر در یک کشور بودایی پخش میشد اعتقاد به بودا بیشتر میشد ماهیت اون دنیا و خدا صد در صد ناشناخته هست و تا الان هر چی دربارشون گفتند ریشه اش خواب و خیال بود و واقعی نیست.
      • ناشناس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
        2 0
        متاسفم برای طرز تفکر بیشعوری مثل تو
      • مریم IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
        3 0
        پس شما هم وجودت خواب و خیالی هست و واقعی نیستی ما انسانها از رحم مادر به دنیا اومدیم ولی خودمون یادمون نمیاد قبل از تولد چی بوده چون ندیدیم ولی دلیل بر این نیست که چون ندیدیم وجود نداشته خیلی چیزها وجود داره که از دید ناچیز انسان پنهانه ولی دلیل بر نبودنش نیست نمیشه انکار کرد این موارد رو
    • RO ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      آقای موزون دست مریزاد فقط از دین های مختلف مثل بودایی مسیحی یهودی ومذهب سنی و دین های مختلف هم برنامه تهیه کنید تا بفهمیم آنها چه دیده اند
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      عالی بود آقای موزون خدا قوت
    • سرباز IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      درود بر جناب موزون و همکاران گرانقدرتان، صمیمانه از زحمات شما سپاسگزارم
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      بهترین برنامه صد و سیما.بقیه وقت تلف کن.
    • هما IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 0
      با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای موزون و دست اندرکارانتون.خدا شما رو وسیله ای قرار داده تا مردم از یه سری واقعیت ها بیدار شوند.خوش به سعادتتون.امیدوارم همیشه موفق باشید و خدا انرژی و توانایی شما رو بیشتر بیشتر کنه.ای کاش میشد با وجود این همه تجربه گر تو مناسبت هایی مثل ماه محرم و... هم پخش میشد.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      سلام اقای موزون چرا بامن تماس نگرفتید من یه تجربه گر هستم من سال ۸۰ تجربه کردم خیلی به درد مردم عزیز میخرد تجربه من۰۹۳۸۰۲۴۴۴۷۱
    • نفس IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      آقای موزون ممنون از برنامه خوبتون ...خدا قوت
    • امیرعلی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      شماعقلت به این چیزاقدنمیده اصلاهم دروغ نیست
    • هیچ کس IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 2
      اصلا وصف خداوند و مرگ و آخرت در حیطه انسان و زمین نیست.... خداوند به راه راست هدایتتان کند....آمین...
    • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      چقدر جواب های پخته ای بود در واقع عملکردهای پخته اجرکم عندالله
    • HanzO IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 5
      توی این اوضاع مملکت این برنامه هارو پخش میکنین مردم رو به یه سمت و سویی که خودتون میخواید سوق بدین.کره ی زمین برای موجوداتی که در فاصله چهار پنج میلیارد سال نوری به بالا از ما قرار دارن هنوز شکل نگرفته بعد شما خودتونو اشرف مخلوقات میدونین؟آفریدگار هست شکی هم نیست اما کاری که می‌کنید ظلم در حق مردمه
    • حسین IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 5
      برعکس من ب این برنامه شک دارم چرا تو این همه سال فقط یک طلبه روحانی پیداشد که رفته و برگشته یعنی استغفروﷲ اونها فرشته اند و ما مردم عادی جهنمی در صورتی ک پیش اومده ولی برایه حفظ آبرو نمیارند که بگند خوبند و گناه نمیکندد تمام شد دوران عصر یخبندان تو ایران. همه مردم اگاه و بیدار شدند
    • زهرا IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 0
      خدا حفظتون کنه آقای موزون و تمام عوامل برنامه زندگی پس از زندگی. برنامه تون انسان سازه💐💐💐
    • سلیمه پژومان IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      با خسته نباشید و خدا قوت به آقای موزون،،،برنامه ایشون خیلی خیلی زیباست و حقیقت دارد،،خواهرزن داداش من با سردرد شدید می‌ره توکماه،،میبرن تهران تو بیمارستان بستری میشه،بعدازیکماه وقتی به هوش اومد به زن برادرم گفت که هرروز میومده قزوین تو خونش و اونو با بچه هایش میدیده چیکارمیکنن،دقیقا حدود۷سال پیش بود
    • بنده خدا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 0
      با سلام و تشکر از آقای موزون و عوامل محترم تولید این برنامه خوب و تاثیرگذار، امیدوارم این برنامه تلنگری جدی برای همه مدیران و مسئولان کشور باشه و یقین پیدا کنند روزی در پیشگاه حق باید پاسخگوی همه اعمال و حتی تصمیماتشان باشند و آن روز خیلی زود فرا میرسد
    • مریم IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 0
      یکی از دوستان واقعا بگه اینهایی که نظر منفی میدن فازشون چیه ، خدا رو قبول ندارند یا برنامه رو آخه تو برنامه جز ایمان به خدا و درست زندگی کردن و دروغ نگفتن و تهمت نزدن و حلال بودن و راه راست چیزی نمیگه چی میگین شماها حرف حسابتون چیه اگه میخواین برنامه رو خراب کنید کور خوندین نمی‌تونین چون قدرتش خیلیه
    • کریمی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      از‌آقای‌‌موزون‌‌خیلی‌ممنونم‌بابت‌‌برنامه‌‌خوبشون،امید‌وارم‌همچنان‌‌این‌راه‌رو‌‌ادامه‌بدین.از‌مخاطبان‌عزیز‌میخوام‌که‌‌برنامه‌‌(جاذبه)که‌آقای‌موزون‌مهمان‌‌اون‌برنامه‌هستن،‌رو‌ببینن.
    • امید IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      باسلام و عرض ادب فراوان خدمت کارگردان برنامه جناب موزون: برنامه بسیار خوب و پندآموز شما البته برای دلها و قلب‌های سالم نه مریض برنامه و کارخانه انسان سازی و آشنایی انسان نسبت به عملکرد خویش در این عالم و عوالم دیگر است اما کسانی که مقرض این برنامه و شما میشوند خود مشکل دارند(از برنامه شما متشکرم)🙏
    • خانم زهرا IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      سلام افرادی که نگران تنش های خانوادگی هستند خوب میتونن اسمشون رو نگن یا با ماسک بیان مثلا اگه یه نفر چیزی میخواد بگه درباره افرادی که بین زن و شوهر دلسردی ایجاد می کنند واقعا چرا دریغ می کنید ؟ چرا حقیقت رو از مردم مخفی نگه می‌دارید و اجازه میدید بعضیا راحت به اعمال پلیدشان ادامه بدن؟
    • علی IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      اجرکم عند ا....... خدا قوت یک تذکر به خودم میدهم با آبروی هیچ کس نباید بازی شود سهوا و عمدا و یا حتی برای عبرت دیگران . خدا به شما جناب موزون خیر و سلامتی بدهد ان شاءا... التماس دعا و صلوات
    • رضا IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      سلام و عرض ادب.. شما می‌فرمایید که یک تجربه گر بعد از تجربه به زندگی عادی خودش برگردد و به دنبال گفتگو با مردم نباشد.. به نظر بنده خداوند به هرکسی چنین لطفی نمیکند و واقعا که این فرد بعد از تجربه هم از نظر روح و روان و هم فکر و اندیشه به تعالی و مقام ی می‌رسد... و این حق مردم است که با ایشان در ..
    • fat_83 IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      آقای موزون خیلی برنامتون خوبه من همیشه برای شما دعا میکنم نمدونم واقعا چطور از شما تشکر کنم کلمه ای برای وصف تشکر از شما نیست!و ممنون از خدا و نور خدا
    • علی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 1
      با تشکر از آقای موزون و تیم برنامه زندگی پس از زندگی . از آقای موزون خواهشمندم که علاوه بر پژوهش درباره تجربه گران مسلمان و مسیحی ، از تجربه گران بی دین و یا بت پرست و هندو و کلاً کسانی که غیر خدا را عبادت می کنند و یا آتئیست هم مصاحبه داشته باشند . خیلی کنجکاوم که ببینم آنها از مشاهدات خود چه می گو
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      خیلی عالی انشاالله ایمان به معادمان بیشتر شود
    • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      2 0
      سلام ما از این برنامه خیلی درس گرفتیم مخصوصا اینکه باآبروی کسی بازی نکنیم. و پیشنهاد من اینست که اگر کسی بر هر دلیل نمی خواهد تجربه خود را بیان کند ویا با آبروی او بازی میشود کسی دیگر ی و یا خوده مجری محترم از طرف ایشان بدون اسم داستان را مطرح کند که مردم استفاده نمایند.
    • فرهادهوشمند IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      2 0
      باتشکرازآقای موزون که باعث رشدمعنوی خیلیهاشدند،ازجمله خودمن...امیدوارم این برنامه ادامه داشته باشدوروی عده ای که هنوزخوابندوتوجیح ازآخرت دارند،اثرکندوبیدارشوند،،،همچنین رانتخواری واختلاس هم ریشه کن شود🤲🤲
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      سلام عالی کاش آیات وروایات مربوط به هر تجربه راهمراه برنامه می کردید مثلاً اونجایی که می‌گفت آرزو میکردم خاک بود آیه40نبا راپخش میگردید.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      2 0
      خدا حفظتون کند اقای موزون تمام برنامهاتون را با ذوغ نگاه میکنم
    • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      2 0
      آقای موزون متشکرم از برنامه ی خوبتون که منو متحول کرد از بابت حرفهای یه عده که یا از روی نادانی هست یا حماقت ناراحت نشو البته عده ای هم ازروی حسادت
    • انسان NL ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 6
      این حرف ها و برنامه کاملا خلاف قران است انسان وقتی می میره برگشت نیست
    • T IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 5
      این چیزا درد مردم بدبختو دوا نمیکنه
    • آیدا AE ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 0
      سلام من چند تا مورد مرگ رو دیدم طرف رفته اون دنیا البته مادر دوستم بود 4 بار برگشت و در حد مرگ رفت کما هربار هم می اومد همه چیز رو دقیق توضیح می‌داد. تو این توضیحاتش به نکته ای بر خوردیم که مشابه برای ینفر دیگه اتفاق افتاده بود. اونم آدم کوچولوهای بود در اون دنیا که اعمال انسان هارو می نوشتند.
    • مریم رضایی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 0
      سلام ودرود بر تمامی عوامل مستند زندگی پس از زندگی فقط خود خدا بهتون اجروپاداش زحماتتون رو بده من فقط با زبان دنیوی بی نهایت از شما سپاسگذرام
    • اعظم بصراوی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 0
      سلام آنقدر این برنامه را دوست داشتم که از هرچه سخنرانی وغیره بود در ماه رمضان برای،من دلنشین تر بود تصمیم گرفتم غیبت نکنم به دیگران هم توصیه،کردم واینکه برای آنکه تا سال آینده یادم نرود برنامه ها را هرچند وقت یکبار دوباره دانلود کرده،ومیبینم
    • هاجر توحیدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 0
      واقعا احسنت به شما آقای موزون که انسان فهمیده ای هستین
    • مرتضی عیوضی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 0
      باسلام بهترین عالی ترین و معنوی ترین برنامه ای که تاحالا دیدم زندگی پس از زندگی بوده خصوصا بازحمات و کندوکاوهای فراوان استاد بزرگ جناب آقای عباس موزون و تیمشون خداقوت که روشنمون میکنید...سپاسگزارم 🙏🙏💝💝❤❤
    • SC ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      3 0
      آقای موزون تشکر می کنیم بابت برنامه خوبتون و خاهش می کنیم تکرار برنامه را بخش کنید و اعلام کنید تشکر
    • علیرضا عبدالی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 2
      برنامه خوبی بود فقط یه مورد بود ک یکی از تجربه گرها میگفت من اشخاص را درحال عذاب کشیدن میدیدم و می‌شناختم واسم می‌بردم اونجا و یادش هم مونده بود. آخه خداوند چطور میاد آبروی بنده خودش را پیش یه بنده دیگه ببره؟این فکر میکنم واقعیت نداشته باشه..
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      1 0
      من چندین بار ار آقای موزون در اینستاگرام سوالاتی پرسیدن که بی جواب ماند؟ نخستین سوال، چرا تجربه گرانی از سرزمین های مانند ، چین و ادیان مانند بودائی وجود ندارد؟چرا تمام تجربه گران ، نمایش داده شده از دیگر کشورها، فقط به ادیان ابراهیمی ختم می شود ۲ چرا تجربه گران دیگر کشورها هم فقط به مسیحیان محدود
      • من IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
        0 0
        من تجربه گر آتئیست هم دیدم
    • اهل تفکر IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      جوابتون اینه که،،این تجربه گر باید در حد خودش از بدیها مطلع بشه کما اینکه افراد گناهکار را براش به تصویر بکشن،اون ظرفیتش در همین حده.یاعلی
    • اهل تفکر IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      2 0
      اینجا ادم خوشحال میشه که میبینه همه همدل هستن و خداپرست،☺️
    • سعید IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      امیدوارم خداوند تمام افرادی که در این برنامه می کوشند تا راه درست را به مخاطبان نشان بدهند حفظ کند. به امید دیدار در روز قرار
    • سجاد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      برنامه خوبیه دست آقای موزون درد نکنه
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      2 0
      با سلام آقای موزون خدا بهتون خیر بده..من بااینکه خودم تجربه داشتم سوالاتی داشتم که بابرنامه خوبتون به یک سری جواب هام رسیدم..باشد که خدا همیشه یاریمان کند وبه راه راست هدایتمان کند
      • بابک IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
        0 0
        سلام آقای موزون خدا خیرت دهد واقعاچه باقیات و صالحاتی بجا گذاشته ومیگذاری..بدان که دشمنانت وشیطان بیکار نمیمانند هرچه حقانیتت بیشتردشمنیهاومخالفت ها هم بیشتر فقط میخواهم که از برنامه خوبت عقب نشینی نکنی با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر
    • ناشناس IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      4 0
      درود بر آقای موزون
      • صابر IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
        2 0
        عزیزانم همه اهل دل وخداجوهستیدپیامهاهمه مثبت دکترموزون عزیزماموریتی خداونددراین دنیابه ویمحول نموده این برنامه ومجریش رامحترم بداریدوشکرخدارابجای آوریدکه دراین زمان ماچنین برنامه ای روی آنتن رفته وسلام
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 0
      میشه در طول سال هم پخش کنید
    • زیبا IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 0
      سلام آقای موزون خدا به خودت و خانوادت سلامتی و آخرعاقبت بخیری بده . یک کره زمین رو نجات دادی مرد خدا . خدا حفظت کنه ان شاالله. برنامتون تاثیر گذاره برای اینکه خودتون عمل کننده هستید . شما تنها فردی هستید که من میشناسم حرف و عملش یکی باشه . برقرار باشی مرد
    • راضیه روشن ضمیر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      سلام.درود به شرفت آقای موزون.من را هم دعا کنید تا بتونم یک سر پناهی داشته باشم.چون قلبتون پاک هست.موفق وپیروز باشی مرد خدا
    • آرام IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 2
      وقتی اکسیژن به مغز نرسه مغز خودبخود خودش رو تو یه تونل با نور سفید میبینه و هر کسی به هرچی که در طول روز به اون موضوع فکر کنه همونو میبینه دقیقا مثل خواب دیدن خیلی طبیعی
      • عبد IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
        0 0
        جوری حرف می زنی که فکر کنم یه قسمت از برنامه رو هم درست ندیدی اگه بخوای خودتو به خواب بزنی هیچ کسی نمی تونه بیدارت کنه اما اگه این طور نیست لطفا یه ده قسمت از برنامه رو درست و با دقت ببین و اگه حرفت درست نبود . . . من و شما هم به زودی از این دنیا می ریم، برای همیشه، بی نهایت
    • بهروز IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      ما تلاش میکنیم طبق تجربه تجربه گران در زندگیمان خوب باشیم و تا قبل از مرگمان انشاالله بدیهای قبلی خود را جبران کنیم. حال اگر بعد از مرگمان دنیای دیگری نبود که ضرر نکرده ایم. چون اصلا آنموقع وجود نداریم که حسرت عشق و حال های از دست رفته دنیای مادی را بخوریم. اما اگر دنیای بعد از مرگ وجود داشت. چی؟
    • کاربر IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      4 0
      با سلام از فصل اول بیننده این برنامه بودم. به نظرم قابل اعتمادترین فصول همان یکی دو فصل اول بود. یعنی فصولی که تجربه گران «واقعی» در آن حضور داشتند. وجه اشتراک همه آن برنامه ها این بود که هیچ اشاره ای به دین و مذهب در آنها نبود. متأسفانه بویژه در برنامه های فصل اخیر، احتمالاً تحت تأثیر و فشار نهادها
    • غلامرضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      کاش این برنامه جدای از مسائل سیاسی و مذهبی ، روایت تجربه گران اهل سنت رو نیز میگذاشت تا هم اهل تشیع و هم اهل تسنن واقعیت رو ببیند و خودشان راه اشتباه رو از راه درست تشخیص بدهند.