۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷

امام جمعه کرمانشاه:

مسئولان باید زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم کنند

مسئولان باید زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم کنند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ضرورت توجه به اجرای آموزه های دینی در جامعه، گفت: مسئولان باید زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه دوره‌های تخصصی مشاوران خانواده (زوج درمانی تربیت کودک و نوجوان) که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد از تربیت به عنوان اساس اسلام یاد کرد.

وی افزود: کلیات اسلام به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه‌های فراوان دارد و روایات متعددی از حضرات معصومین (ع) پیرامون تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج، تصریح کرد: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده و در سوره مبارکه حمد وجود دارد.

علما بیان کرد: امام راحل (ره) با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی بدیل انقلاب را رقم بزند و تمام شاگردان و شیفتگان امام راحل عاشق تربیت ایشان بودند.

وی خاطر نشان کرد: کلیات تربیت را اسلام، قرآن و حضرات معصومین (علیهم‌السلام) برای ما بیان فرموده و تشریح کردند و هر چه در امتداد تربیت گفته می‌شود دنبال همان تربیت اسلام است که به حسب زمان جزئیات آن فرق کرده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: فطرت پاک الهی ما که بر اساس دستورات اسلام است و خداوند کلیات را از طریق قرآن و ادیان آسمانی بیان فرموده و لذا گاهی انسان در مسیر زندگی دچار اشتباه می‌شود اما اصل و هدف همان تربیت آسمانی است.

وی با یادآوری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است، گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی‌توان عوض کرد و اصل همان است که اسلام فرموده زیرا اصل اسلام تربیت انسان بر مدار آموزه‌های الهی است و ما باید تکلیفمان را انجام دهیم خداوند خود سامان خواهد بخشید و مهمترین بخش‌های زندگی مدیریتی ما باید ادای وظیفه باشد.

علما با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیست و چهار مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید بر این اصل استوار همه ما پایبند باشیم و بتوانیم با این توصیه‌های ارزشمند و پاک اسلام را معرفی کنیم زیرا سرمایه بزرگ و بی بدیل همه ما اسلام است که هیچ دین و مذهبی ندارد لذا مسئولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

کد خبر 5803197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha