۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۴۹

رئیس اتاق اصناف گچساران عنوان کرد؛

شناسایی ۷۲ واحد متخلف در گچساران/ تعطیلی برخی واحد ها بر اثر رکود

شناسایی ۷۲ واحد متخلف در گچساران/ تعطیلی برخی واحد ها بر اثر رکود

یاسوج_ رئیس اتاق اصناف گچساران گفت: ۷۲ واحد صنفی متخلف در راستای نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد اکبری افزود: از ابتدای سال جاری، ۷۲ صنف متخلف بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند که درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، تداخل صنفی، امتناع از عرضه کالا و عدم صدور فاکتور از جمله این تخلف‌ها بوده است.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری، ۲۰۷ مورد گزارش مردمی از تخلفات اصناف این شهرستان از طریق مراجعه حضوری و ثبت در سامانه ۱۲۴ به این اتاق ارسال شد که تمام آنها در کمترین زمان بررسی شد.

رئیس اتاق اصناف گچساران گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون، تیم بازرسی مجمع اتاق اصناف از ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی بازرسی کردند.

وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار و ۲۳۰ واحد صنفی این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی، تغییر رسته، پروانه کسب و کار خود را ابطال و تعطیل کرده که نیمی از این تعطیلی و ابطال به دلیل نوسان قیمت و رکود حاکم بر بازار است.

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۹۵۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف گچساران اظهار داشت: همچنین صدور بیش از یکهزار و ۳۰۰ فقره پروانه کسب در این شهرستان در دست اجراست و تمامی مراحل صدور پروانه کسب در این شهرستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه صدور پروانه کسب در این شهرستان در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد، افزود: واحدهای صنعتی فاقد پروانه کسب کمتر از یک ماه در این شهرستان شناسایی و ساماندهی خواهند شد.

کد خبر 5812908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha