موضع‌گیری اسقف مارونی های لبنان درباره نامزدهای ریاست جمهوری

موضع‌گیری اسقف مارونی های لبنان درباره نامزدهای ریاست جمهوری

اسقف مارونی های لبنان اندکی پس از اینکه گروههای لبنانی نتوانستند بر روی نامزدی برای ریاست جمهوری لبنان توافق کند در این باره موضع گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاخبار، بشاره الراعی اسقف مارونی های لبنان اندکی پس از اینکه گروههای لبنانی نتوانستند بر روی نامزدی برای ریاست جمهوری لبنان توافق کند در این باره موضع گیری کرد.

وی اعلام کرد که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور را بر دیگری ترجیح نمی دهد.

بشاره الراعی تاکید کرد: از ناحیه ما هیچ فردی را بر دیگری ترجیح نمی دهیم بلکه امیدواریم که رئیس جمهوری در سطح چالش های کشور روی کار بیاید که اولین آنها ایجاد وحدت ملی، احیای نهادهای قانون اساسی و آغاز اصلاحات مورد نیاز و فوری است.

وی تصریح کرد: در حالی که مردم ما با مشکلات اقتصادی، مالی، معیشتی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند، جلسه انتخاب ریاست جمهوری در روز چهارشنبه راهی برای متوقف کردن آن از مسیر قانونی و دموکراتیک بود و بر مشکلات ما افزود و کرامت ملی ما را جریحه دار و ما را در برابر افکار عمومی جهانی شرمسار کرد به ویژه اینکه همه چشم به راه و امیدوار به انتخاب رئیس جمهور لبنان هستند تا لبنان بتواند از بحرانهایش خارج شود.

لازم به ذکر است که لبنان از زمان پایان ریاست جمهوری میشل عون در پایان اکتبر گذشته وارد نوعی از خلاء قدرت شده است. جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن برگزار شد اما برای دوازدهمین بار هم نامزدی نتوانست موفقیتی به دست آورد و چالش انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان همچنان به قوت خود باقی است.

کد خبر 5813530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha