۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵

فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد؛

حد نصاب های ورودی حضور در بازیهای آسیایی هانگژو

حد نصاب های ورودی حضور در بازیهای آسیایی هانگژو

حد نصاب‌هایی که دو و میدانی کاران می‌بایست جهت عضویت در تیم ملی و در پی آن حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو به ثبت برسانند اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون دوومیدانی با هدف انتخاب بهترین نفرات برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو حد نصاب‌های ورودی را برای دوومیدانی کاران اعلام کرده است. قرار است دوندگان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه در رشته‌های مختلف در رقابت‌های رکوردگیری که در تهران برگزار می‌شود شرکت کنند.

بر همین اساس دو و میدانی کاران کشورمان در دو بخش بانوان و آقایان می‌بایست به منظور پوشیدن پیراهن تیم ملی، حد نصاب‌های ذیل را جهت اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو در جریان برگزاری رکوردگیری انتخابی که قرار است طی روزهای ۱۲و۱۳ تیر ماه جاری به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شود، به ثبت برسانند.

به این ترتیب در بخش مردان رکوردهای ورودی در رشته‌های مختلف به این ترتیب اعلام شده است:

۲۰۰ متر-(۲۰.۶۰ثانیه) ، ۴۰۰ متر-(۴۵.۶۳ثانیه)، ۸۰۰ متر-(۱:۴۷.۵۰دقیقه)، ۱۵۰۰ متر -(۳:۴۰.۰۰ دقیقه)، ۳۰۰۰ متر با مانع- (۸:۳۲.۰۰ دقیقه)، ۵۰۰۰ متر -(۱۳:۴۲.۰۰ دقیقه)، ۱۱۰ متر با مانع -(۱۳.۵۶ ثانیه)، پرش سه‌گام -(۱۶. ۵۳ متر)، پرتاب وزنه -(۱۹. ۴۱ متر)، پرتاب دیسک -(۵۹. ۹۸ متر)، پرتاب نیزه -(۷۹. ۴۴ متر)، پرش طول -(۸. ۱۲ متر)

اما در بخش بانوان نیز رکوردهای ورودی به شرح زیر اعلام شده است:

۸۰۰ متر -(۲:۰۴.۰۰ دقیقه)، ۱۵۰۰ متر -(۴:۱۳.۰۰ دقیقه)، ۵۰۰۰ متر -(۱۵:۴۵.۰۰ دقیقه)، ۱۰۰ متر با مانع -(۱۳.۲۷ ثانیه)، ۴۰۰ متر با مانع -(۵۷.۰۲ ثانیه)، پرش با نیزه -(۴.۱۰ متر)، پرش طول -(۶.۴۶ متر)، پرتاب وزنه -(۱۶.۷۱ متر)، پرتاب دیسک -(۵۹.۶۳ متر)،‌پرتاب چکش -(۶۵.۰۳ متر)، هفتگانه -(۵۴۰۰ امتیاز)

لازم به ذکر است، ترکیب نهایی تیم ملی دو و میدانی کشورمان جهت شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو پس از برگزاری رقابت‌های رکوردگیری با نظر اعضای کمیته فنی فدراسیون مشخص خواهد شد.

حد نصاب‌های تعیین شده از سوی فدراسیون دوومیدانی در حالی اعلام شده است که در برخی رشته‌ها رکوردها پایین‌تر از رکورد ملی ثبت شده می‌باشد. در دوهای ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر بعد از خداحافظی سجاد مرادی دیگر رکورد ملی شکسته نشده است. در دوی ۸۰۰ متر رکورد اعلامی با ثبت شده ۴ ثانیه کمتر و در دوی ۱۵۰۰ متر هم ۳ ثانیه کمتر می‌باشد. البته در برخی مواد دیگر مانند ۳ هزار متر رکورد ملی با رکورد اعلام برابر می‌باشد. در پرتاب دیسک رکورد احسان حدادی در آخرین بازی‌های آسیایی ۶۵ متر است که رکورد حد نصاب ۵۹ متر اعلام شده است.

کد خبر 5826085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha