۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

رئیس کل دادگستری استان همدان:

زمین خواران در همدان، دامنه ای برای کوه ها باقی نگذاشته اند!

زمین خواران در همدان، دامنه ای برای کوه ها باقی نگذاشته اند!

همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ضروری است در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه‌هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده‌اند، ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان، با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: چگونه دستگاه‌های متولی از ابتدا با ساخت و سازهای غیرمجاز و یا تصرف غیرقانونی اراضی ملی برخورد نمی‌کنند و بعد زمانی که کار از کار می‌گذرد می‌گویند دستگاه قضائی برخورد کن؟

وی افزود: ضروری است در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه‌هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده‌اند، برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: کم کاری‌ها و ترک فعل‌های برخی مسؤولان سبب شده تا برخی افراد آنقدر در زمین خواری و شخم زدن زمین‌ها تا دامنه کوه هم پیش بروند که دیگر دامنه‌ای برای کوه باقی نمانده است!

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، راهکاری اساسی برای جلوگیری زمین خواری است

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز در این جلسه گفت: برای مقابله با زمین خواری استفاده از ابزارهای الکترونیکی و هوشمند و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌های این حوزه، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین طراحی و در دست اجرا است و مراحل نخستین خود را طی می‌کند.

وی افزود: متولیان دستگاه‌های مسؤول در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از جمله مدیریت امور اراضی، محیط زیست و جهاد کشاورزی موظف هستند هرچه سریع‌تر نسبت به استقرار کامل این سامانه، تهیه تجهیزات لازم و آموزش کاربران سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان همدان با اشاره به مبارزه جدی با زمین‌خواری بیان کرد: اجرای قانون حدنگار (کاداستر) و همزمان عملیاتی شدن کامل "سامانه پنجره واحد مدیریت زمین" به انجام استعلام‌های بین دستگاهی برای مبارزه جدی و همه جانبه با زمین خواری کمک شایانی می‌کند.

گفتنی است؛ مطابق با گزارش اعلامی دستگاه‌های متولی در حال حاضر، قانون جامع حدنگار برای حدود صد در صد اراضی ملی استان، اجرا و اسناد مربوطه این زمین‌ها صادر شده است.

مسئولان امیدوارند با صدور اسناد همه زمین‌های موجود در سطح استان، عرصه را برای سودجویان و زمین خواران تنگ کنند.

کد خبر 5833510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha