۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲

وزیر جهاد کشاورزی:

خرید ۶ میلیون تن گندم/ برنج شمال خریداری می شود

خرید ۶ میلیون تن گندم/ برنج شمال خریداری می شود

ساری- وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از شش میلیون تن گندم به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان در کشور خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اولین سفر استانی گفت: شمال کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می‌کند و مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول را تولید می‌کند.

وی به ارز آوری مرکبات استان اشاره کرد و گفت: مازندران در برنج، صید و صیادی، طیور و تولید گوشت مرغ در کشور صاحب رتبه است و بخشی از نیاز کشور و تهران را تولید می‌کند. و در تولید و اشتغال جایگاه خاصی دارد.

وی بر لزوم حمایت و پشتیانی از کشاورزان و حمایت از تولید داخلی و تولیدکننده گفت: اگر قرار است غذای مردم تأمین کنیم باید از تولید حمایت کنیم.

نیکبخت گفت: هدف قانونگذار این است که تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار. شد برای تنظیم بازار نگاه به تولید داخل دارد و باید این اصل تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در واردات و صادرات توجه به تولید داخل خواهیم داشت و به عنوان ملاک مدنظر است. و در کارهای زیربنایی و آب و خاک ا منابع وزارتخانه رقمی را استان درنظر می‌گیریم.

وی گفت: بیش از شش میلیون تن گندم خریداری شد و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده است و قرار شد وزارت نفت بخش باقیمانده مطالبات را تأمین کند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سعی می‌کنیم فاصله پرداخت و مطالبات کشاورزان را به حداقل برسانیم و قیمت گندم نیز مصوب و ابلاغ شده است.

وی از تأمین خط اعتباری برای خرید برنج توسط بانک مرکزی و ابلاغ به بانک کشاورزی تعریف شد وگفت: عملاً خرید برنج در استان‌های شمالی شروع شده است.

کد خبر 5835619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کاوه IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      درود براستی واقعا یه سوال ذهن خیلی از کشاورزان رو به خود مشغول کرده که چرا با تاکید رهبری در رونق تولید،و دستور رئیس جمهوری مبنی بر اصلاح قیمت ،هنوز هیچ اراده‌ ای جهت این امر وجود ندارد؟حتی شرایط آنجا بدتر می‌شود که بعد از گذشت چند ماه هنوز پول کشاورز پرداخت نشده؟چه دستی پست پرده هست که پول نفت و