۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم آموزش تفکر نقاد به جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی

لزوم آموزش تفکر نقاد به جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از لزوم آموزش تفکر نقاد به جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک اولویت خبر داد.

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر آموزش تفکر نقاد به افراد جامعه را از اهداف اصلی برگزاری ورکشاپ ۲ روزه در کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر که حجم اطلاعات و اخبار بسیار بالاست و هر فرد در معرض بمباران خبری قرار دارد تشخیص اخبار و اطلاعات صحیح بسیار دشوار است که اهمیت سواد رسانه‌ای در این فضا دوچندان است.

وی افزود: در حال حاضر که در دوران پسا حقیقت هستیم ۲ نفر از ۲ جبهه متفاوت می‌توانند مستندات کافی را برای مقبولیت تفکر و اهداف خود ارائه دهند که در این فضا تنها یک شنونده مجهز به تفکر نقاد می‌تواند صحت سنجی کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به حیطه کاری بهزیستی و درگیر بودن این نهاد با حوزه آسیب‌های اجتماعی جمعیت در معرض این آسیب‌ها نیازمند امید هستند و اینکه باور داشته باشند می‌توانند نه تنها آسیب‌های وارد شده را التیام ببخشند بلکه قدم در مسیر جدید زندگی بگذارند.

شهبازی گفت: بسیاری از مردم امروز گرایش به اخبار منفی دارند و بسیاری از رسانه‌ها با علم بر این موضوع اطلاعات مورد نظر خود را به جامعه هدف القا می‌کنند و آگاهی افراد از این مهم موجب می‌شود فرد از گزند تهاجم‌ها به دور باشد و از تحلیل اخباری که بی فایده‌ست نجات دهد.

وی ادامه داد: امید داریم مردم به جایی برسند که با سواد رسانه‌ای که دارند قدرت تحلیل مناسب و واکنش به جا را در فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت داشته باشند.

کد خبر 5849503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha