۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

امضای تفاهم میان حوزه های علمیه و تبیان؛

عدم دسترسی نسل جوان به منابع معارف اسلامی؛ مشکل امروز جامعه

عدم دسترسی نسل جوان به منابع معارف اسلامی؛ مشکل امروز جامعه

معاون معیشت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: مشکلی امروز جامعه عدم دسترسی نسل جوان به منابع معارف اسلامی و دینی است که امیدواریم با کمک همدیگر این فضا گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر امروز ۳۱ مرداد تفاهم نامه‌ای میان سید رضا کاظمی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و احسان علائیان معاون معیشت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مؤسسه تبیان برای همکاری بیشتر بسته شد.

در ابتدای این نشست دکتر سیدرضا کاظمی مدیرعامل مؤسسه تبیان ضمن خیر مقدم به میهمانان با اشاره به اهداف و رویکرد این مؤسسه بیان کردند: امروز تبیان با شعار دستیاری زندگی با محوریت دو بال تولید و توسعه محصول و تولید محتوا در حال ارائه خدمت به خانواده هاست. تبیان در گام اول با شناخت سبد مسائل روز خانواده و براساس ذائقه خانواده امروز ایرانی اقدام به طراحی و ارائه راهکار برای حل معضلات خانواده‌ها نموده است.

مدیرعامل تبیان اشاره کرد: امروز با هجوم پروژه‌های متعدد ضد خانواده در فضای مجازی با هدف تضعیف و تخریب جایگاه اصلی ترین نهاد یک جامعه، بار اصلی جهاد تبیین و خنثی سازی این پروژ ها بر عهده مجموعه‌هایی مثل تبیان است که الحمدلله این مؤسسه با پشتوانه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه محصولات مناسب به خوبی توانسته این تهدیدها را تبدیل به فرصت نماید.

سیدرضا کاظمی در پایان نیز با تشکر از حضور مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با تمام سازمان‌هایی که امکان مشارکت در زمینه‌های مختلف مربوط به خانواده را دارند اشاره داشت: معاونت‌های مؤسسه تبیان با پشتوانه محصولات و خدمات خود به خانواده‌ها، این آمادگی را دارند تا به سهم خود در راستای حل مسائل روز خانواده گامی ولو اندک را بردارند و از این تلاش دریغ نخواهند کرد.

احسان علائیان معاون معیشت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در این جلسه گفت: با حضور ۲ مدیر جدید در رأس سازمان امور تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات علوم دینی فصل جدید از همکاری‌ها بین دو مجموعه شکل گرفت. در بخش‌های مختلف در عرصه‌های تبلیغی، رسانه، فضای مجازی و… این ارتباط به صورت گسترده و عمیق در قالب پیگیری است.

وی افزود: ما به عنوان یک نهاد انقلابی وظیفه خود می‌دانیم که هم از مجموعه‌هایی مثل مجموعه تبیان که یک مجموعه ارزشی و انقلابی و با محتوای عمیق در عرصه مختلف استفاده کنیم و تمام تلاش در این زمینه مصروف بداریم اعلام آمادگی برای همکاری مشترک می‌کنیم.

علائیان گفت: ما در جغرافیای کشور و اقصی نقاط کشور مخاطبمان به صورت گسترده در مساجد، حوزه‌های فضای مجازی زمینه‌ی خوبی برای همکاری هم در مجموعه تبیان و هم در عرصه تولیدات، استفاده و نشر حضور دارد.

وی بیان داشت: با این تفاهم نامه ما در گسترش برنامه‌های مجموعه در کشور کمک خواهیم کرد و یک هدف گذاری ۵ ساله و بعد از آن یک هدف گذاری بلند مدت داشته باشیم.

معاون معیشت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: قطعاً هم افزایی دو مجموعه به حوزه فرهنگی کشور کمک خواهد کرد ما امروز در کشورمان با مشکلی مواجه هستیم که شاید کم کاری ما بیشتر باشد و آن عدم دسترسی نسل جوان به منابع معارف اسلامی و دینی است که امیدواریم این فضا با کمک هم دیگر گسترش پیدا کند و بتوانیم یک حرکتی را در مسیر انقلاب و نظام داشته باشیم

وی افزود: سامانه‌ای هم ما در مرکز خدمات بخش خانواده داریم که از این به بعد زحمت بیشتری را به عهده تبیان قرار خواهیم داد. این مجموعه را در تولید محتوا و هم در دسترسی به جامعه هدف برای نشر و توسعه آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

علائیان درباره مجموعه همدم گفت: مجموعه همدم به خوبی دارد پیش می‌رود وزین و سنگین و با آرامش، عاقلانه و مهندسی شده است. مجموعه‌های دیگری هم در این عرصه وارد شدن که به دلیل سرعتی که داشتند و بدون هدف گذاری بدون مطالعه وارد شدند آسیب‌های زیادی را وارد کردند.

وی ادامه داد: فعالیت مجموعه‌هایی مثل ما و شما می‌تواند به کم شدن آمار طلاق و بیشتر شدن آمار ازدواج کمک کند. ما باید هم در ایجاد فضا و هم به لحاظ فرهنگی کار، ارتباطات را به صورت دقیق و با مشاوره استحکام دهیم تا خانواده‌هایی در شأن و منزلت کشورمان است تشکیل شوند.

معاون معیشت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پایان گفت: در حوزه فرزندآوری که متأسفانه سال‌ها است از آن فرصتی که رهبر گفتند می‌گذرد و ما متأسفانه به آن نتیجه مطلوب هنوز نرسیده‌ایم. شاید دلیل آن مجموعه‌هایی که متولی این امر هستند این موضوع هنوز به خوبی درک نکردند و یا کم کاری دارند. امیدوارم بتوانیم با همکاری بیشتر فعالیتمان را در این عرصه‌ها گسترش دهیم.

کد خبر 5867958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha