۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

استان قزوین در برابر منابع آبی تسلیم شده است

استان قزوین در برابر منابع آبی تسلیم شده است

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین در برابر منابع آبی تسلیم شده است، عنوان کرد: امروز آب یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی عصر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین توسعه صنعت کشاورزی و دامی را برای استان قزوین اولویت دانست و اظهار کرد: در هفته دولت ۴۴ طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی و با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد تومان در استان قزوین به بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این میزان پروژه در هفته دولت برای ۱۹۹ نفر در استان قزوین شغل ایجاد خواهد شد، افزود: ۲۶۴۱ خانوار قزوینی از طرح‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین را در حوزه اشتغالزایی صنعت کشاورزی استانی پیشرو در کشور دانست و عنوان کرد: دشت قزوین یکی از مزیت‌های مهم استان قزوین در کشور برای کشاورزی است.

وی تاکید کرد: افزایش بهره وری و تبدیل منابع اصلی به فعالیت‌های کشاورزی را در جهاد کشاورزی استان قزوین دنبال می‌کنیم تا بتوانیم شاهد تغییرات گسترده در استان قزوین باشیم.

عطایی با بیان اینکه افزایش بهره وری و رفع تداخلات ارزی محور کارهای ما در جهاد کشاورزی استان قزوین است عنوان کرد: رعایت الگوی کشت با هدف بهره وری و کاهش مصرف آب در استان قزوین نیز یکی دیگر از اولویت‌های استان قزوین است.

وی اضافه کرد: برای احیای دشت قزوین برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کنیم که با راه اندازی ستاد احیا و پایدارسازی دشت قزوین، تغییر نوع کشت و اقتصادی کردن کشاورزی در این دشت در برنامه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: امروز آب یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان قزوین است و امیدواریم بازار آب بتواند دغدغه‌های استان در این حوزه را رفع کند.

وی با بیان اینکه استان قزوین در برابر منابع آبی تسلیم شده است، عنوان کرد: در کنار ایده بازار آب، راه اندازی سیستم تحت فشار توسعه آبیاری زیر سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

عطایی افزود: میزان بارندگی‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته و بدون شک این کاهش در وضعیت کشاورزی و منابع آبی استان قزوین اثرگذار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولویت ما در دام و طیور حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: استان قزوین در حوزه تولید مرغ از نیاز خود پیشی گرفته است.

این مسئول در پایان یادآور شد: جوان‌سازی باغ‌های زیتون با هدف رشد عملکرد و مقابله با آفات این محصول از برنامه‌های جهاد کشاورزی در استان قزوین است.

کد خبر 5868353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha