۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

کشاورزان بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه اقدام کنند

کشاورزان بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه اقدام کنند

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صمد ضیایی گفت: کشاورزان حتماً آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه اقدام کنند.

وی افزود: از ۱۵ شهریور ماه، سال زراعی ۱۴۰۳-،۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کشاورزان در حال آماده سازی بستر برای کشت محصولات پاییزه هستند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان برای اینکه تولید و به دنبال آن درآمدشان تحت تأثیر قرار نگیرد، حتماً به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان گلستان سالانه دو بار محصول کشت می‌شود خاک نیازمند مواد غذایی است تا بتواند محصول بعدی را به شکل مناسب به ثمر برساند.

ضیایی ادامه داد: حد مطلوب عناصر غذایی شامل فسفر ۱۲ الی ۱۵ پی ام، پتاس ۲۵۰ الی ۳۰۰پ ی پی ام، ازت کل ۰/۲ الی ۰/۱۳ درصد است و پائین‌تر از این میزان حد بحرانی تلقی می‌شود.

وی افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه اقدام کنند.

ضیایی گفت: از کشاورزان درخواست داریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را حتماً از کارگزاری‌های مجاز این شرکت تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر 5876798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha