۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۳۳۹؛

آغاز پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی در چذابه

آغاز پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی در چذابه

چذابه - دبیر پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در خوزستان از آغاز به کار باشکوه اجرای‌های نمایشی این سوگواره در چذابه با حضور هنرمندان هفت استان کشور خبر داد.

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در چذابه با حضور هنرمندان هفت استان کشور اظهار کرد: در این دوره میزبان ۱۷ گروه نمایشی از سراسر کشور هستیم که از میان ۷۴ گروه متقاضی انتخاب شدند.

وی با اعلام اینکه آثار منتخب در بخش تئاتر خیابانی و تعزیه به زبان‌های فارسی و عربی اجرا خواهند شد، اضافه کرد: آثار منتخب توسط هیئت ارزیابی «امین اکبری نسب» از تهران، «عادل کروشاوی» از منطقه آزاد اروند و «حیدر رضایی» از ایلام مورد بررسی قرار گرفتند و تعداد ۹ اثر نمایش خیابانی را بدون اولویت برای حضور در بخش «تئاتر میدانی» پنجمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی معرفی کردند.

بوعذار تصریح کرد: به‌دلیل استقبال زائران اربعین حسینی و شرایط خوب و تردد روان در پایانه مرزی چذابه از نهم شهریور اجرای نمایش‌ها را در موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آغاز کردیم که با استقبال بی نظیری همراه شد.

وی با تقدیر از حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان در امر برگزاری این رویداد بیان کرد: نمایش خیابانی «قاب عکس» به کارگردانی حسام شریعتمداری از شهرستان بروجرد لرستان با محوریت زندگینامه یکی از شهدای شاخص آغازگر این سوگواره بود که در ۶ نوبت پذیرای زائران اربعین حسینی ایرانی و اتباع خارجی در پایانه مرزی چذابه بود.

کد خبر 5876881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha