۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه گلستان به زائران اربعین حسینی (ع)

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه گلستان به زائران اربعین حسینی (ع)

گرگان- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان توصیه‌هایی را برای امنیت ترافیکی زائران در طول مسیر سفر اربعین مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود شهرکی گفت: در ایام قبل از اربعین شاهد سفر زائران حسینی از جای جای کشور به سمت مرزهای عراق برای حضور در پیاده‌روی میلیونی اربعین و زیارت عتبات عالیات هستیم که با توجه به بعد مسافت و لزوم رانندگی طولانی مدت در جاده‌ها، توجه به هشدارهای آموزشی و ترافیکی قبل و حین سفر توسط زائران لازم و ضروری است.

وی افزود: رانندگان برای تردد ایمن و سفر بدون خطر در جاده باید بدون عجله و شتاب و با آرامش کامل رانندگی و به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در مکان‌های امن و تعیین شده استراحت کنند، همچنین رانندگان باید از توقف غیر اضطراری در حاشیه راه‌ها پرهیز و از ارتکاب رفتارهای پرخطر ازجمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای است، خودداری کنند.

شهرکی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین نکته برای سفر ایمن داشتن آمادگی ذهنی کاربران جاده‌ای برای سفر است و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی، باید برنامه‌ریزی لازم برای سفری ایمن را داشته باشند، همچنین لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم راه‌ها و مسیر حرکت، قبل از شروع سفر نیز با استراحت کافی، از مصرف داروهای خواب‌آور که باعث کاهش توجه در رانندگی می‌شود، خودداری شود.

وی گفت: لازم است رانندگان از سالم بودن خودرو خود با بازدید از وضعیت تایرهای خودرو، چراغ‌ها، علائم هشدار دهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشداردهنده برای مواقع نیاز مطمئن شوند.

سرهنگ شهرکی ادامه داد: برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان انواع خودروهای در حال حرکت در راه‌ها الزامی است، بنابراین تفسیر اشتباه برخی از سرنشینان و رانندگان این است که فقط در جاده‌ها باید از کمربند ایمنی استفاده کرد، اما در صورتی که تصادف داخل شهر و بیرون شهر نمی‌شناسد و ممکن است بر اثر تصادف چه در داخل شهر و چه بیرون از شهر راننده و یا سرنشین دچار حوادث غیرقابل جبرانی شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم استفاده از سامانه روشنایی در شب برای دیدن و دیده شدن، لازم است رانندگان از سلامت چراغ‌ها و سامانه روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل و در صورت بروز نقص و خرابی غیرقابل پیش‌بینی تا حد امکان از توقف در سطح راه، سرپیچ و جاهایی که دید لازم را ندارد خودداری کنند.

کد خبر 5877155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha