۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳

مدیرکل بنیاد حفظ آثار خراسان‌جنوبی خبر داد؛

وجود ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی

وجود ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی

بیرجند_ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت:  در استان قریب به ۳۰ هزار رزمنده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فلاحی صبح چهارشنبه در مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز اظهار داشت: این برنامه امسال با ترکیب جمعیتی متفاوت نسبت به سنوات گذشته برگزار شده است.

وی تصریح کرد: امسال در این مراسم رزمندگان پیشکسوتان دفاع مقدس همسران پیشکسوتان زنان فعال در دوران دفاع مقدس خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، پرستاران پزشکان هنرمندان پژوهشگران اساتید دانشگاه مداحان روحانیون فعالان دفاع مقدس و غیره شرکت دارند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: امسال بر اساس آنچه که اعلام شده باید جمعیت مدعوین ۵۰ درصد خانم‌ها و ۵۰ درصد آقایان و همچنین ۵۰ درصد پیشکسوتان و ۵۰ درصد جوانان باشند که سعی کرده‌ایم این اتفاق بیافتد.

فلاحی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس بوده که در طی این هفته قریب به ۳ هزار برنامه در استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: بیش از ۲۵۰۰ برنامه از مجموع این برنامه‌ها مربوط به رده‌های مقاومت بسیج بوده و مابقی مربوط به دستگاه‌های اجرایی در استان است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس مراسم جهاد مقاومت از دیروز تا امروز می‌باشد که با هدف نشر معارف دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار به ویژه در بین نسل جوان برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان قریب به 30 هزار رزمنده وجود دارد، افزود: سعی می‌شود در یک بازه زمانی مشخص حداقل یک مرتبه هر یک از این رزمندگان مورد تجلیل قرار بگیرند.

فلاحی اضافه کرد: هر ساله باید ۶ هزار نفر تجلیل شوند که این کار برای رزمندگانی که شاغل در دستگاه‌های اجرایی بوده توسط دستگاه‌های مربوطه انجام و تجلیل از رزمندگان دارای شغل آزاد توسط بنیاد حفظ آثار انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری استانداری شهرداری و شورای شهر خواهیم توانست ۵ هزار رزمنده در استان که دارای شغل آزاد بوده را شناسایی و مورد تجلیل قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی شده تا همسران ایثارگران و رزمندگان مورد تجلیل قرار گیرند.

فلاحی گفت: با عنایت رئیس جمهور در سفر اولشان به استان تامین اعتبار به میزان ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت موزه دفاع مقدس استان انجام گرفت و در حال حاضر این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیداست این مرکز فرهنگی هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود: موزه استکبارستیزی طبس نیز در حال ساخت بوده و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از در حال ساخت بودن ۲۴ یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و یادآور شد: در ۶۷ نقطه استان شهدای گمنام وجود دارد که با ساخت و تکمیل ۲۴ یادمان این یادمان ها در استان به اتمام خواهد رسید.

فلاحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تالیف کتاب خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت استان در تولید و تالیف کتاب بسیار خوب بوده و سالانه ۶۰ عنوان کتاب در استان در بخش‌های مختلف با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده و در حال حاضر خاطرات رزمندگان استان در حال جمع آوری است.

کد خبر 5890085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha