۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

«سقا و فرمانده» منتشر شد

«سقا و فرمانده» منتشر شد

شاهرود- کتاب «سقا و فرمانده» به قلم محمد رضا ملکی با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «سقا و فرمانده» به قلم محمد رضا ملکی نویسنده شاهرودی و به حمایت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با موضوع رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به انتشار رسید.

این کتاب در حوزه ادبیات پایداری و با موضوع فیلم نامه توسط انتشارات امید کویر برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

ماجراهای این فیلم نامه که در ۴۳ صفحه به نگارش در آمده در منطقه عملیات فکه می‌گذرد و روایت رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و مشکلاتی از قبیل کم آبی، گرمای شدید و شرایط دشواری است که رزمندگان سپاه اسلام با آن روبرو بودند.

در بخشی از این فیلم نامه آمده است: قاسم لنگ لنگان کلمن به دست شیب یک تپه ماسه‌ای را بالا می‌رود، او به سختی خود را به بالای تپه می‌رساند، در بالای تپه آن سو را با نگاه خود می‌کاود، اما هیچ اثری از کانال نمی‌یابد. قاسم از بالای تپه سرازیر می‌شود پایین.

«سقا و فرمانده» منتشر شد

قاسم در دشت پیش می‌رود، اثر خون از یک پای برهنه او ماسه‌ها را رنگین می‌کند، لب‌های او خشک و سفیدک زده است، قاسم بی رمق تر از گذشته همچنان پیش می‌رود.

حاج عبدالله و یونس و محسن به دنبال قاسم می‌گردند، آنها هم خسته به نظر می‌رسند، حاج عبدالله با پشت دست عرق روی پیشانی خود را پاک می‌کند و از خستگی در دامنه تپه‌ای می‌نشیند، محسن هم روی زمین آوار می‌شود، اما یونس به امید یافتن قاسم لنگ لنگان از تپه‌ای بالا می‌رود او در آن سوی تپه جز ماسه زار چیزی نمی‌بیند.

محسن در کلمن را از آب پر می‌کند، آن را به طرف حاج عبدالله می‌گیرد، حاج عبدالله آب را می‌گیرد و از جای خود بلند می‌شود، او خود را به یونس می‌رساند به او آب می دهد… توکل کن به فاطمه زهرا (س) ان شا الله پیدا یش می‌کنیم.

این فیلمنامه در بستر رئالیستی روایتی خطی از دشواری‌های موقعیت نبرد در دوران دفاع مقدس و فداکاری‌های رزمندگان را به تصویر می‌کشد.

ملکی متولد سال ۱۳۴۷ در شهرستان شاهرود است و آثار دیگری نیز مانند سید مثل نسیم، یاس‌های سپید و… از او چاپ شده است.

کد خبر 5893127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha