«جبران باسیل» تشریح کرد؛

توطئه برای ایجاددرگیری میان کشورهای منطقه به جای مبارزه باتل‌آویو

توطئه برای ایجاددرگیری میان کشورهای منطقه به جای مبارزه باتل‌آویو

رئیس جریان ملی آزاد لبنان به شکست نظامی توطئه تجزیه سوریه با هدف تجزیه نهایی منطقه به نفع رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد که توطئه تجزیه سوریه از لحاظ نظامی با شکست روبرو شد.

وی در ادامه افزود: این توطئه در سال ۲۰۱۱ با هدف تجزیه سوریه و بی ثبات کردن لبنان در چارچوب یک طرح کلی برای تجزیه منطقه و به دست گرفتن کنترل کشورهای مذهبی کوچک توسط رژیم صهیونیستی کلید خورد تا این کشورها به جای آنکه با اسرائیل مبارزه کنند با یکدیگر درگیر باشند.

باسیل همچنین به تصمیم میشل عون رئیس جمهور سابق لبنان مبنی بر مشارکت ارتش این کشور در عملیات «فجر الجرود» در سال ۲۰۱۷ و شکست داعش با حمایت مقاومت و پشتیبانی سوریه در فراسوی مرزها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما شاهد ورود هزاران آواره سوری از گذرگاه‌های غیرقانونی با حمایت‌های بین المللی و تبانی‌های داخلی هستیم. تعداد آنها بسیار بیشتر از ظرفیت و توان کشور ما شده است.

«عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجرت در دولت پیشبرد امور لبنان پیشتر با انتقاد از مداخلات ضدانسانی کشورهای غربی در ادامه حضور آوارگان سوری در لبنان گفت: جامعه جهانی در پرونده ابقای آوارگان سوری در لبنان شریک جرم است. بنابراین، تدارک ابتکاری دوجانبه میان لبنان و سوریه اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر امور مهاجران در لبنان با تشریح تلاش این کشور برای تسهیل در روند بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان گفت: موضوع کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود غیرقانونی آوارگان میان دو کشور با طول ۳۵۸ کیلومتر در شرایط کنونی عملاً غیرممکن است.

عصام شرف‌الدین به کمبود نیروی نظامی در کنترل نوار مرزی اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون برای کنترل مرزها به بیش از ۷ برابر از شمار کنونی نیروهای مرزبانی ارتش نیاز است و با توجه به بی‌ثباتی و چالش‌های اقتصادی، امنیتی و محیطی روزافزون مشابه با آنچه که این روزها در اردوگاه «عین الحلوه» و درگذشته در اردوگاه «نهر البارود» می‌افتد عملاً کنترل مرزها امکان پذیر نیست.

کد خبر 5900812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha