۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

کاشت بذر و نهال در ۴۰ هکتار از اراضی استان مرکزی آغاز شد

کاشت بذر و نهال در ۴۰ هکتار از اراضی  استان مرکزی آغاز شد

اراک- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کاشت بذر و نهال در ۴۰ هکتار از اراضی این استان در راستای اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درختکاری آغاز شد.

عبدالحسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نخستین طرح پویش مردمی بذر کاری، همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) با مشارکت سپاه روح الله استان مرکزی، استانداری مرکزی، شهرداری اراک، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم اجرا می‌شود. در فضایی به وسعت ۴۰ هکتار اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای مرحله نخست این پویش امروز همزمان با ۱۲ شهرستان استان در منطقه نمونه گردشگری دره گردو (نور الشهدا) در اراک انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عنوان کرد: این طرح در فضایی به وسعت ۴۰ هکتار اجرا می‌شود که ۴۸۰ هکتار از اراضی در مجاورت شهرهای استان مرکزی شناسایی شده که حدود ۵۰۰ هزار بذر در آن کاشته می‌شود.

محمدی گفت: این طرح در سال جاری در چندین مرحله پویش بذرکاری با مشارکت سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برگزار و مناسب‌ترین زمان کاشت بذر، فصل پاییز است.

وی گفت: مکان‌های بذرکاری همزمان با شهر اراک در ۱۱ شهرستان استان از جمله کوه بوجه در خمین، شهر مهاجران در شازند، منطقه اروج در محلات، کیلومتر ۳ جاده دلیجان به اصفهان، کمربندی شرقی ساوه، کوه پینه گرد شهر مامونیه در زرندیه، پارک کوهستان شهر آشتیان، کوه دینمار در تفرش، تپه الله شهر تلخاب در فراهان، پارک جنگلی کمیجان، مقبره شهدای گمنام شهر خنداب پیش بینی شده است.

کد خبر 5901853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha