۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان: 

کتابخانه های مدارس گیلان از پویاترین مراکز فرهنگی کشور هستند

کتابخانه های مدارس گیلان از پویاترین مراکز فرهنگی کشور هستند

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: کتابخانه های مدارس گیلان از پویاترین مراکز فرهنگی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر تقوی امروز سه شنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: کتابخانه های مدارس گیلان از پویاترین مراکز فرهنگی کشور هستند.

وی به وجود ۸۵ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان با کارکردهای متنوع در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و هنری خبر داد و افزود: یکی از مهمترین رویکردهای این مجموعه‌های فرهنگی توجه به حوزه کودکان و نوجوانان بویژه دانش آموزان مدارس است.

تقوی با بیان اینکه هم اکنون ۴ کتابخانه عمومی در استان گیلان با همکاری و تعامل خوب میان اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به کتابخانه های عمومی مجهز شده‌اند، ادامه داد: کتابخانه های مدارس استان گیلان از برترین مراکز فرهنگی در کشور هستند.

وی به گستردگی عضویت دانش آموزان مدارس در کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد از مخاطبین این مجموعه‌ها را قشر دانش آموز تشکیل داده است.

تقوی با بیان اینکه همراهی، تعامل و هم افزایی میان نظام آموزشی در استان، کتابخانه های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی را بسیار پراهمیت و رفع کننده بسیاری از مشکلات کشور و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، گفت: امیدواریم این همکاری‌های تنگاتنگ با ایجاد ۴ باب کتابخانه مدرسه در سال جاری با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

توسعه زیرساخت‌های کشور در گرو توجه به کتابخوانی است

«محمد حسین رمضانی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه توسعه محور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به مقوله مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس هرگونه اقدام فرهنگی در مدارس را تأمین کننده نیازهای فکری این قشر و ضامن فرهیختگی جامعه و نسل جوان آینده دانست.

رمضانی توسعه زیرساخت‌های کشور را در گرو توجه به امر مهم کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و با ارزیابی مثبت از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی استان در حوزه توجه به زیرساخت‌های مطالعاتی استان بویژه توجه به رشد فکری دانش آموزان مدارس، از آمادگی خود برای توسعه این مناسبات خبر داد.

گفتنی است، استان گیلان هم اکنون دارای ۴ باب کتابخانه مدرسه در شهرهای شفت، صومعه سرا، رشت و بندر انزلی است.

کد خبر 5920456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha