۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

هنرمندان خوزستانی از روز اول از مردم فلسطین حمایت کردند

هنرمندان خوزستانی از روز اول از مردم فلسطین حمایت کردند

اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ادب خوزستان از روز اول با شعر، هنر و روایت‌هایشان از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی پیش از ظهر امروز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان و مروجان نماز حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست باید ۲ موضوع محوری دنبال شود؛ زمانی که آیات قرآن را مطالعه و قرائت می‌کنیم، به همه ما در هر حوزه و بخشی مأموریت داده شده تا به اندازه وسع، توان و وظیفه‌ای که داریم، تکیه کرده و نماز را از بُعد اصالت و به عنوان یک نماد پررنگ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: از بُعد اصالت به این دلیل که غایت بندگی و خلق خداوند، مساله عبودیت است و نماز نماد عبودیت است که باید گرامی داشته شود. اداره کل فرهنگ و ارشاد نسبت به نماز به عنوان یک نماد و اصالتی که دارد به طور ویژه مأموریت دارد یعنی علاوه بر برگزاری باید اقامه کننده هم باشد.

وی گفت: همه ما به عنوان آحاد جامعه یک وظیفه عمومی به ترتیب و تشریک مسئولیتمان در حوزه نماز برعهده داریم که شروع آن از خودمان و از خانواده است. در گام بعد به عنوان اینکه در موضوعات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای نسبت به این موضوع وظیفه ویژه‌تری داریم باید روح نماز، عبودیت و بندگی را در آثار هنری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: امسال در اربعین حسینی، هنرمندان خوزستانی سعی کردند با بیان هنر مفاهیم حسینی را منتقل کنند، در حوزه نمایش، شعر و رسانه با ادب و هنری که خداوند در اختیارشان قرار داده مفهوم نماز، مفاهیم دینی و اخلاق جامعه را بیان کردند که این بسیار ارزشمند است و باید به دلیل وجود این اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در خوزستان که در بیان مفاهیم پیشگام هستند، خداوند را شاکر باشیم.

منادی ادامه داد: در ایام اربعین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بدون هیچ چشم داشتی با حضوری ناشی از انگیزه سنگ تمام گذاشتند؛ لذا اکنون که خداوند این نعمت را در اختیار ما قرار داده که خدمتگزار این بزرگواران باشیم باید به هر بهانه‌ای قدردان آنها باشیم و امروز به بهانه تجلیل از فعالان نماز و مروجان نماز اهل فرهنگ، هنر و رسانه که از پیشگامان گرامیداشت نماز هستند و با هنر خود این کار را انجام می‌دهند، گرد هم آمده‌ایم.

وی اظهار کرد: از آنجایی که از سوی پروردگار برای ما مأموریت تعیین شده تا برای مفهوم عبودیت و بندگی که نماد اصلی آن نماز است، فعالیت کنیم و امیدوارم بتوانیم در جشنواره، رویداد و برنامه‌هایی که جز وظایف ذاتی ما است به این مساله بپردازیم تا نسل جدید، نوجوانان و جوانان ما با زبان هنر با مفهوم نماز آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امروز ورودی‌های ذهن جوانان و نوجوانان ما بیشمار است، تصریح کرد: با این ورودی‌ها نمی‌توان با روش‌های سنتی کار کرد، اگر مساله مفاهیم دینی و انتقال آن به نسل جوان برای ما مهم است باید امکان و ظرفیتی را ایجاد کنیم که اهالی فرهنگ و هنر از سنین پایین برنامه‌هایی طراحی کرده و به اجرا برسانند تا بتوانند مفاهیم دینی را به بچه‌ها، نوجوانان و جوانان انتقال دهند.

منادی با اشاره به مظلومیت مردم غزه و فلسطین گفت: از روز اولی که حادثه «طوفان الاقصی» رخ داد یک ترک و شکاف بزرگ در ریشه‌های رژیم صهیونیستی ایجاد شد که همه تحلیلگران گفتند هیچ وقت و در هیچ شرایطی شرایط رژیم غاصب به دوران قبل باز نمی‌گردد و امروز اسرائیل از همیشه متزلزل‌تر است؛ اما امروز جنایت شکل دیگری پیدا کرده و آنها رسوایی که برایشان رخ داده را با خون کودکان و زنان می‌شورند که امیدواریم شاهد این صحنه‌ها نباشیم و هرچه زودتر این لکه ننگ به دست مجاهدان پاک شود.

وی افزود: اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ادب خوزستان از روز اول با شعر، هنر و روایت‌هایشان از طوفان الاقصی در صحنه بوده و از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در این مراسم از پوستر «جشنواره هنری نماز و مهدویت» ویژه فرزندان کارکنان دستگاه‌های اجرایی خوزستان با حضور سید موسی بلادیان بهبهانی پور» رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان، حجت الاسلام «قاسم سمیری» مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، حجت الاسلام «سید محمدعلی بلادیان» مدیر حوزه علمیه استان رونمایی شد؛ همچنین سیدکریم حسینی، فردین کوراوند و وحید کیانی برای همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه و محکوم کردن اقدامات رژیم کودک کش صهیونیست شعرخوانی و غزل‌خوانی کردند.

کد خبر 5924765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha