۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

کاخ سفید: منابع واشنگتن برای کمک به اوکراین رو به اتمام است

کاخ سفید: منابع واشنگتن برای کمک به اوکراین رو به اتمام است

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد که منابع مالی واشنگتن برای تامین تسلیحاتی اوکراین رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کارین ژان‌پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با این ادعا که منابع مالی واشنگتن برای تأمین تسلیحاتی اوکراین رو به اتمام است، از کنگره آمریکا خواست تا با درخواست جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای تخصیص کمک بیشتر به کی‌یف موافقت کند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین از ارسال محموله‌های جدید تسلیحاتی پنتاگون به اوکراین خبر داد. تازه‌ترین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین که ۴۲۵ میلیون دلار ارزش دارد، موشک‌های «هیمارس» و «ناسامز»، گلوله توپخانه و سایر تجهیزات نظامی را شامل می‌شود.

ژان‌پیر یادآور شد که این بسته «منابع مالی موجود در "طرح کمک امنیتی به اوکراین" را تحلیل برده است. اما کاخ سفید همچنان می‌تواند برای تأمین نیازهای ضروری اوکراین در میدان نبرد، از اختیارات ریاست جمهوری استفاده کند.»

با این حال، او از کنگره خواست تا با درخواست بایدن برای تخصیص کمک تکمیلی به اوکراین موافقت و «پیامی مهم» برای دنیا مخابره کند که آمریکا همچنان در کنار اوکراین خواهد ایستاد!

دولت بایدن ماه گذشته از قانونگذاران کنگره خواست تا به تخصیص بسته امنیتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین و اسرائیل، چراغ سبز نشان دهند. اما تعدادی از جمهوری‌خواهان با تأمین کمک برای کی‌یف مخالفت کرده و بایدن را فاقد رویکرد راهبردی درباره جنگ اوکراین خوانده و تاکید کردند که باید به مسائل مربوط به کی‌یف و تل‌آویو به طور مجزا پرداخته شود.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان پنجشنبه هفته گذشته لایحه کمک به اسرائیل را تصویب کرد. دمکرات‌ها با مخالفت صریح، جمهوری‌خواهان را به سیاسی‌کاری متهم کردند. مایک جانسون، سخنگوی جدید مجلس نمایندگان هنوز از برنامه‌های خود برای کمک برای اوکراین رونمایی نکرده است. روسیه به دفعات درباره ارسال سلاح از آمریکا به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام صرفاً به طولانی شدن جنگ منجر می‌شود و تأثیری در نتیجه نهایی آن ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 5930034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      7 0
      به جهنم که تمام است انشاالله روزی که خود واشنگتن تمام بشه از روی کره ی زمین جغرافیای زمین محو تمام بشه .