۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۳۹

رئیس اتاق اصناف ورامین:

۲ بنگاه معاملات ملکی در ورامین پلمب شد/معرفی ۵ واحد به تعزیرات

۲ بنگاه معاملات ملکی در ورامین پلمب شد/معرفی ۵ واحد به تعزیرات

ورامین- رئیس اتاق اصناف ورامین گفت:یکشنبه از ۱۰ واحد صنفی بازدید شد، که طی آن دو واحد پلمب و برای پنج واحد صنفی متخلف، به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل پرونده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قشقایی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از ادامه طرح پایش و ساماندهی واحدهای صنفی مشاورین املاک توسط بازرسین اتاق اصناف خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره راه و شهرسازی استان تهران و ورامین، فرمانداری ویژه، ادارات صمت، اماکن، تعزیرات حکومتی و اتحادیه مشاورین املاک این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ورامین گفت: بر اساس اجرای طرح پایش و ساماندهی واحدهای صنفی مشاور املاک، امروز از ۱۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد، که طی آن دو واحد پلمب و برای پنج واحد صنفی متخلف، به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل پرونده و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، صلاحیت تخصصی افراد شاغل در واحد صنفی، اعتبار قانونی پروانه کسب، نصب نرخ نامه جدید اتحادیه در محل رؤیت مشتریان، قراردادهای تحویل شده به مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

قشقایی گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: مشاورین املاک موظف به دریافت کد رهگیری بوده و مالک و مستأجر، خریدار و فروشنده بهتر است، قرارداد هولوگرام دار (برچسب تمام نگار) که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد را از مشاورین املاک درخواست کنند.

این مسئول اضافه کرد: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه‌ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط ۹ درصد مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ورامین گفت: بر این اساس برای انجام هرگونه معامله ملکی از قبیل خرید و فروش، یا رهن و اجاره در بنگاه‌ها دو طرف معامله حاضر شده و با اعلام مشخصات ملک مورد نظر و دو طرف معامله این شرایط توسط بنگاه معاملاتی از طریق اینترنت در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می‌شود.

وی از مردم خواست چنانچه مشاوران املاک بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند، می‌توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف ورامین مراجعه و یا با شماره تلفن‌های: ۳۶۲۸۰۶۷۶-(و احدرسیدگی به شکایات اتاق اصناف) و ۳۶۲۵۸۳۸۹-( اتحادیه مشاورین املاک ورامین) اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5931388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha