۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

کرملین: رد پای اوکراین در خرابکاری «نورد استریم» آشکارتر می‌شود

کرملین: رد پای اوکراین در خرابکاری «نورد استریم» آشکارتر می‌شود

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: رد پای اوکراین در خرابکاری نورد استریم به طور فزاینده‌ای در گزارش‌ها و تحقیقات مختلف نمایان می‌‎شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: روند تخلیه شهروندان روسیه از نوار غزه با کار سختی همراه است. هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود. مسکو از کمک طرفین در تخلیه شهروندان روس از غزه استقبال می کند، روند تخلیه ادامه خواهد یافت. همه می توانند خارج شوند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط اضافه کرد: رد پای اوکراین در خرابکاری در نورد استریم به طور فزاینده ای در گزارش ها و تحقیقات مختلف نمایان می شود. زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) ممکن است از حمله تروریستی به نورد استریم آگاه نباشد.

وی در ادامه اضافه کرد: پوتین هرگز تماس با سران کشورهای غربی را رد نکرده است، با صراحت صحبت کرده است و حامی تماس های موثر نیز است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) درباره گفتگو با برلین نیز افزود: اکنون، با قضاوت بر اساس اظهارات آلمان، نمی توان گفت که ترازو به سمت در نظر گرفتن منافع روسیه جهت گرفته است.

دیمیتری پسکوف درباره گزارش‌ها مبنی بر استقرار یک گردان تانک در لهستان افزود: گامی دیگر به سوی تشدید تنش؛ مینسک هر کاری را برای تضمین امنیت خود انجام می‌ دهد.

آندری دودا، رییس جمهور لهستان ماه سپتامبر مدعی شده بود که این کشور در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی ناشی از جنگ جاری در کشور همسایه‌اش یعنی اوکراین، قصد دارد تا سال آینده، بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی ورشو را در بخش دفاعی هزینه کند.

رییس جمهور این کشور عضو ناتو همچنین در افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایشگاه تجهیزات نظامی لهستان در سال جاری، از تخصیص ۳۳ میلیارد دلار در حوزه دفاعی این کشور خبر داد.

دودا دراین‌باره گفته بود: زمانی که خطری نوظهور را ورای مرز شرقی خودمان مشاهده می‌کنیم، به خوبی می‌دانیم، در واقع تاریخ و تجربه به ما آموخته است که حصول اطمینان از لهستانی آزاد، مستقل و همچنین امنیت شهروندان‌مان، به هر بهایی ارزشمند است.

کد خبر 5938052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha