۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

توسعه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای لرستان

توسعه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای لرستان

خرم‌آباد - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان لرستان درحال‌توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر امروز چهارشنبه در نشست با رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌های با ظرفیت خوب در حوزه کشاورزی و دامپروری در سطح کشور است که خوشبختانه در دو سال اخیر علی‌رغم خشکسالی متوالی که داشتیم تولید در لرستان بسیار چشمگیر بوده که این نشان از مدیریت منسجم و تلاش‌های مستمر کشاورزان و همکاران در لرستان است.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های خوب در بخش کشاورزی لرستان انتقال دانش و تکنولوژی به مزارع است که با ترویج و توسعه ماشین‌آلات در اراضی می‌توان شاهد افزایش تولید و کشاورزی دانش‌بنیان باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها در لرستان درحال‌توسعه است، گفت: از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اجرایی‌شدن طرح جهش تولید در دیمزارها است که با توسعه آن در سراسر کشور باعث بهره‌وری بیشتر تولید و امنیت غذایی می‌شود که در این زمینه لرستان عملکرد مؤثری داشته و امیدواریم با برنامه‌های مستمر و منسجم شاهد توسعه بیشتر این طرح در لرستان باشیم.

مهاجر، گفت: در سراسر کشور حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم که شامل گندم، جو، دانه روغنی کاملینا، آفتاب‌گردان، گلرنگ، کلزا و حبوبات در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار داده‌ایم که امیدواریم در لرستان باتوجه‌به ظرفیت‌های مطلوبی که وجود دارد شاهد عملکرد مناسب و مؤثری در این زمینه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش کشاورزان خرده‌مالک در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: باید از کشاورزی خرده‌مالکی حمایت کنیم؛ چون این قشر در تولید و امنیت غذایی نقش اساسی دارند و باید در ارائه خدمات از آنها حمایت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: همه ما باید به سمت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی حرکت کنیم تا بتوانیم از کوچک‌شدن اراضی جلوگیری و بهره‌وری را بیشتر کنیم.

وی به توزیع به‌موقع کود در بین بهره‌برداران کشاورزی اشاره کرد و گفت: فرایند تولید و توزیع کود در بین کشاورزان مراحل مهمی دارد که این مراحل باید دقیق و منظم در بین کشاورزان صورت گیرد، البته با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در سراسر کشور توزیع کود دقیق‌تر و عادلانه صورت می‌گیرد که بی‌تردید هرسال شاهد ارائه خدمات و توزیع مطلوب کود به کشاورزان خواهیم شد.

کد خبر 5939743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha