۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸

با شرکت بیش از ۱۰۰ سر اسب؛

کورس پاییزه سوارکاری در «باغلق» برگزار شد

کورس پاییزه سوارکاری در «باغلق» برگزار شد

رازوجرگلان_ رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی گفت: کورش پاییزه سوارکاری باغلق شهرستان رازوجرگلان با حضور بیش از ۱۰۰ سر اسب برگزار شد.

محمدتقی ولیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری رقابت‌های سوارکاری در پیست سوارکاری شهرستان رازوجرگلان اظهار کرد: این رقابت‌ها طی ۲ روز و با استقبال سوارکاران و مالکان اسب‌ها و همراهی مردم نقاط مختلف خراسان شمالی و گلستان همراه بود.

رییس هیأت سوارکاری خراسان شمالی ادامه داد: این رقابت در کورس با مسافتی معادل ۱۰۰۰ متر و با شرکت ۱۰۰ سر اسب در پیست سوارکاری باغلق برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین روز این دوره از رقابت‌ها در ۲۶ آبان ماه بالغ بر ۱۲۰ سر اسب حضور داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری کورس‌های پاییزه و بهاره سوارکاری از جمله برنامه‌های ویژه هیأت سوارکاری برای علاقه مندان به این رشته بوده که طی سالیان اخیر علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

ولیان هدف از برگزاری این رقابت‌ها را ترویج استفاده از اسب‌های اصیل ترکمن و همچنین دلگرمی صاحبان صنایع برشمرد و گفت: همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رقابت‌ها از جمله ورزش و جوانان، استانداری خراسان شمالی و همچنین فرمانداری رازوجرگلان به همراه ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با مسؤولیت هیأت سوارکاری استان و شهرستان قابل تقدیر است.

وی در انتها به جوایز اهدا شده به برندگان دورهای مختلف این کورس نیز اشاره کرد و گفت: با حمایت مالی انجام شده بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان جایزه به مالکان، مربیان و سوارکاران اسب‌های پیروز در دوره‌های مختلف این کورس اهدا شد.

کد خبر 5943970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha