۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۵۴

شخصی سازی خدمات بانکی راه حل افزایش رضایت مشتریان بانک‌ها

شخصی سازی خدمات بانکی راه حل افزایش رضایت مشتریان بانک‌ها

رئیس پژوهشکده پولی بانکی گفت:شخصی سازی بانکداری نسبت به توان هر فرد و رتبه اعتباری می‌تواند دستاوردهای بزرگی را داشته باشد.

پیمان قربانی در افتتاحیه دهمین همایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: شاید فکر کنیم با پیشرفت‌های یک دهه اخیر در صنعت بانکداری یک نظام بانکداری مدرن را در اختیار داریم که این برداشت اشتباه است و با بانکداری به معنای واقعی دیجیتال فاصله زیادی داریم، پیشرفت‌های اخیر در صنعت بانکداری به بانک‌ها امکان داده که دسترسی زیادی به وضعیت مالی مشتریان خود داشته باشند و باید از این داده‌ها استفاده بیشتری کرده و برای هر فرد یک محصول مجزا را آماده ساخت.

قربانی افزود: هنوز بانک‌های ما در این عرصه از رقبای سنتی خود در ارائه محصول به مشتریان خود عقب هستند، مشتریان امروز بانک‌ها انتظارات زیاد و به حقی از شبکه بانکداری دارند اما متأسفانه بانک‌ها نمی‌توانند نیازهای خرد و کلان مردم را به درستی شناسایی و پاسخ دهند و شکاف زیادی در این عرصه وجود دارد.

به گفته رئیس پژوهشکده پولی بانکی، تنها راه پر کردن این شکاف شخصی سازی بانکداری نسبت به توان هر فرد و رتبه اعتباری است که می‌تواند دستاوردهای بزرگی را داشته باشد. به عنوان مثال تعامل با مشتریان از طریق چت بات، دستیاران مجازی پیشرفته و استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه می‌تواند دست برتر صنعت بانکداری کشور باشد.

وی افزود: پردازش انبوهی از اطلاعات در چند ثانیه و ارائه راه حل مناسب برای هر شخص یکی از دستاوردهای استفاده از چت بات ها می‌تواند باشد.

قربانی مساله اصلی بانکداری در چند سال آینده را هوش مصنوعی محور دانسته و افزود: تحقق بانکداری هوشمند باید با سه لایه فرانت آفیس، تنظیم گری و نظارت بانکی اتفاق بیفتد

به گفته وی، چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی قادرند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و دسترسی به حجم انبوهی از داده‌های زمان حقیقی برای بسیاری از مسائل و سوالات بانکی افراد راه‌حل‌های مناسب ارائه دهند.

وی در ادامه تاکید کرد که تحقق بانکداری هوشمند نیازمند ایجاد تحول در سه لایه ارتباط با مشتری (یا همان فرانت آفیس، لایه امور داخلی بانک (بک آفیس) و همچنین لایه تنظیم‌گری و نظارت بانکی می‌باشد.

کد خبر 5945643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha