۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

اجرای ۷۹ پروژه در بافت های فرسوده خراسان جنوبی 

اجرای ۷۹ پروژه در بافت های فرسوده خراسان جنوبی 

بیرجند_ معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اجرای ۷۹ پروژه در بافت های فرسوده مصوب خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیزاده صبح چهارشنبه در ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان گفت: ۹ شهر بامحلات دارای بافت فرسوده شهری مصوب در خراسان جنوبی با هزار و ۷۳ هکتار داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهر بیرجند با ۶۵۴ هکتار ، بیشترین میزان بافت فرسوده در استان را دارد که بافت تاریخی هم در آن وجود دارد.
وی با اشاره به این که همه بافت شهری خوسف، بافت تاریخی است، افزود: تاکنون ۷۹ پروژه در بافت های فرسوده استان شروع شده که ۶۲ پروژه تحویل شده است و ۹ پروژه دیگر هم در حال اجرا است.

به گفته وی در هر یک از سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، ۱۳ میلیارد تومان،۱۴۰۰، ۲۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، ۱۶ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مورد نظر تخصیص یافته است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: نسبت به برنامه اعلامی در خصوص صدور پروانه ساخت در بافت های فرسوده شهری استان، عقب هستیم .

علیزاده گفت: در شهر بشرویه ۱۱۰ واحد در بافت فرسوده وجود دارد که اگر برای ۷۰ درصد آنها توسط شهرداری، پروانه ساخت صادر شود، نسبت به استان های دیگر پیشرفت خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۹ میلیارد تومان در بحث قیر به شهرداری ها کمک شده است و برای تداوم این کمک، شهرداری ها باید گزارش اقداماتی خود در این زمینه ارائه کنند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان درباره اجرای طرح " کلید به کلید" گفت: مالکانی که املاک خود را در بافت های فرسوده به دولت منتقل کنند، دولت هم سند زمین یا ملکی را با تخفیف ۴۰ درصدی قیمت کارشناسی ، به مالک مورد نظر منتقل می کند و پول آن را اقساطی دریافت می کند.
علیزاده افزود: اجرای این طرح نیازی به سبز بودن فرم "ج" ندارد .

شایان ذکر است که در این جلسه با تصویب اعضای این ستاد بافت های طبس مسینا با ۵۹.۴ هکتار ، شوسف با ۱۸ هکتار و اسدیه با ۳۹.۸ هکتار به بافت های مصوب استان افزوده شد و با این مصوبه تعداد بافت های فرسوده خراسان جنوبی به ۱۲ بافت فرسوده مصوب رسید.

کد خبر 5947169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha