۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

سالانه۱۵هزار نفر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بازدید می کنند

سالانه۱۵هزار نفر از مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بازدید می کنند

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار نفر از مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان بازدید می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی ظهر دوشنبه حاشیه بازدید آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضمن ادای احترام به مقام هشت شهید گمنام دفاع مقدس و گرامیداشت ایام فاطمیه و هفته بسیج، اظهار داشت: مردم مازندران در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی بویژه دفاع مقدس حماسه آفریدند که تقدیم بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید از دیار علویان نماد ایثار و ازخودگذشتگی این مردم است.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به نقش آفرینی مازندرانی‌ها در دفاع مقدس، افزود: ۱۷۴ هزار رزمنده مازندرانی در ۲۴ عملیات دفاع مقدس حماسه آفرین و خط شکن بودند.

این مسئول با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز را مرهون و مدیون ایثار شهدای دوران دفاع مقدس هستیم، از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد کرد و گفت: این پروژه که از سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و برای تکمیل و بهره برداری باید مورد توجه و حمایت استانی و ملی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نماد مقاومت مردم مازندران در دفاع مقدس به شمار می‌آید، افزود: راه و سیره شهدا و فرهنگ مقاومت از این مکان به نسل امروز و آینده منتقل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به بازدید سالانه بیش از ۱۵ هزار دانش آموز، دانشجو و افسران جوان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، تأکید کرد: ساخت و تکمیل این مرکز باید از پروژه‌های اولویت دار مازندران باشد.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: تکمیل این موزه نیازمند عزم مسئولین استانی و ملی است و از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم انتظار می‌رود برای تکمیل این مرکز ورود کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، موزه ثبت افتخارات مردم مازندران در دفاع مقدس به شمار می‌آید، اذعان داشت: تلاش داریم این مرکز به عنوان مقصد گردشگری مذهبی بتواند در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و تبیین نقش مردمان دیار علویان در دفاع مقدس برای مسافران، گردشگران و زائران امام رضا (ع) نقش آفرین باشد.

کد خبر 5951354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha