۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای ۲۲ عنوان برنامه ویژه معلولان خراسان جنوبی

اجرای ۲۲ عنوان برنامه ویژه معلولان خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از وجود ۲۰ هزار و ۲۹۶ معلول در استان خبر داد و گفت: ۲۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلولان در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی امروز دوشنبه در آئین رونمایی از الگوی چند جانبه تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی گفت: برای اولین بار است که با حمایت سارمان بهزیستی کشور، معاونت مشارکت کمک های مردمی، خیرین، دستگاه قضای استان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناسبت هفته معلولان، توزیع کمک های توانبخشی برای اولین بار در قالب الگوی چند جانبه انجام می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هم دو هزار قلم تجهیزات توانبخشی بین معلولان استان توزیع شد، افزود: ۲۰ هزار و ۲۹۶ معلول در استان وجود دارد که ۱۶ هزار و ۳۲۴ نفر از آنها مستمری بگیر بهزیستی هستند.

به گفته وی ۸۰ درصد معلولان استان مستمری بگیر بهزیستی هستند و در حال حاضر پشت نوبتی در این خصوص در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان با صدور احکام جایگزین حبس به معلولان کمک کرده اند، خاطر نشان کرد: در خراسان جنوبی ۲۴ مرکز شبانه روزی معلولان و سالمندان وجود دارد که در آنها ۸۳۷ نفر نگهداری می شوند.

شرفی تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۳۹۸ خدمت توانبخشی در استان به معلولان ارائه شده و در ۴۱ کارگاه توانمند سازی هم ۹۹۵ نفرخدمت به معلولان انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۷۰ واحد مسکونی برای معلولان احداث شده که در این راستا ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتبار در قالب کمک بلا عوض به آنها اعطا شده و علاوه بر انجام رایگان انشعاب برق، آب و گاز، ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض برای گازکشی داخل این واحد های مسکونی پرداخت شده است.

شرفی با بیان اینکه در هفته معلولان ۲۲ برنامه در خراسان جنوبی اجرا می شود، ادامه داد: به هر کارفرمایی که معلولی را به کارگیری کند، ۵۰ درصد حقوق قانون کار پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان هم گفت: رسالت بزرگ بهزیستی، کمک به توانمند سازی معلولان است.

شیخانی افزود: بعد از توانمند سازی معلولان باید زمینه ورود آنها به جامعه فراهم شود.

به گفته وی برای اولین بار است که الگوی چند جانبه تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی در خراسان جنوبی اجرای می شود که الگوی مناسبی برای اجرا در کل کشور است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس نیازهای موجود تامین ویلچر، تشک مواج و سمعک در اولویت قرار گرفت و کمک های کشوری تا امسال تنها ۳۰ درصد نیاز موجود را رفع می کرد.

شرفی تصریح کرد: این الگو دارای ویژ ه گی های چون فرا قوه ای، قابلیت اجرای استانی و در سطح ملی است.

کد خبر 5957563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha