۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹

امام جمعه اردستان:

دانش آموزان با فرهنگ دینی آشنا شوند

دانش آموزان با فرهنگ دینی آشنا شوند

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: دانش آموزان باید با فرهنگ دینی آشنا شوند و امیدواریم جامعه ما قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: در کلام امامان بزرگوار، راه و روش زندگی انسان‌ها نشان داده شده همچنین به انسان‌ها توصیه می‌شود که در کلام خود تقوا داشته و خویشتن‌دار باشند بنابراین خوب است انسان در زندگی سخن کم و گزیده داشته باشد.

وی افزود: در جهان اسلام همواره عده‌ای ظالم وجود دارند که به مردم ظلم می‌کنند و رژیم غاصب صهیونیستی نیز اکنون به عنوان یک ظالم است که این حملات وحشیانه و کشتارها را در سرزمین فلسطین انجام می‌دهد و آمریکای جنایتکار همراه برخی از کشورهای غربی از این اقدامات خبیثانه اسرائیل حمایت می‌کنند.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: حاکمان بی‌غیرت عربستانی متأسفانه کمک شایانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نمی‌کنند و شهادت کودکان، زنان، مردان و انسان‌های بی‌پناه توسط این رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد همچنین امکانات دارویی و درمانی آنان نیز برای درمان مجروحان کافی نیست.

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: مردم کشور ایران اسلامی همدردی خود با ملت مظلوم فلسطین بارها و به شکل‌های مختلف نشان داده‌اند ولی در این میان عده‌ای از دولت‌ها سکوت کرده و هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهند که در حقیقت اینان در گناه رژیم غاصب شریک خواهند بود.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب در بیستم آذر، ادامه داد: این شهید بزرگوار از قبل مژده به شهادت رسیدن خود را می‌دانست، امام راحل از ایشان به عنوان مربی و معلم اخلاق یاد کرده است.

امام جمعه اردستان با اشاره به ۲۰ الی ۲۶ آذر، خاطرنشان کرد: هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در این تاریخ نامگذاری شده و امیدواریم جامعه ما قرآنی باشد چرا که در این صورت دیگر در جامعه دزدی، فساد و معضلات اجتماعی را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام دهشیری یادآور شد: دانش آموزان باید با فرهنگ دینی آشنا شوند و انتظار داریم که به روخوانی قرآن کریم مسلط باشند و این موضوع مورد توجه قرار گیرد که در این راستا، پیگیری‌های والدین، مدیران و معلمان اثربخش خواهد بود.

وی تاکید کرد: پنج مرکز آموزش عالی در سطح شهرستان وجود دارد اما متأسفانه با کمبود دانشجو مواجه شده است که در این راستا از مسؤولان شهرستان درخواست می‌شود این مراکز را که از سرمایه‌های شهرستان هستند را بار دیگر با پیگیری‌های خود احیا کنند.

کد خبر 5960932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha