اثر مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی؛

مجموعه چهار جلدی «راه رشد» روانه بازار نشر شد

مجموعه چهار جلدی «راه رشد» روانه بازار نشر شد

کتاب راه رشد یکی از جامع‌ترین آثار در زمینه تربیت کودک و نوجوان تألیف آیت‌الله حائری شیرازی پس از سال‌ها انتظار به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب ۴ جلدی راه رشد اثر آیت‌الله حائری شیرازی یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر در راستای معرفی بهترین الگوی دینی تربیت کودک و نوجوان منتشر شد. کتاب راه رشد یکی از جامع‌ترین آثار در زمینه تربیت کودک و نوجوان تألیف آیت‌الله حائری شیرازی است که پس از سال‌ها انتظار به چاپ رسید.

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، روحانی مبارز و از شاگردان امام‌خمینی (ره) بود. آن مرحوم پس از محروم شدن از تحصیل در دانشگاه، به فراگیری علوم دینی در شیراز روی آورد. پس از آن به حوزه علمیه قم رفت و از جمله از درس‌های خارج فقه و اصول امام‌خمینی بهره گرفت. حائری شیرازی در دوران تحصیل، نزد امام‌خمینی با اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های روشنگر ایشان آشنا شد؛ همچنین همانند دیگر شاگردان تحت تأثیر نصایح اخلاقی ایشان قرار گرفت و به بهره‌گیری از اندیشه‌های روشن و انقلابی ایشان پرداخت و قدم در عرصه فعالیت‌های سیاسی گذاشت.

آیت الله حائری شیرازی در دوره مبارزه چندین بار تبعید، دستگیر و شکنجه شد اما دست از مبارزه نکشید. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی به تدریس در دانشکده الهیات و دیگر مراکز فرهنگی تهران پرداخت. او نمایندگی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه خود دارد و طی حکمی از سوی امام‌خمینی به امامت جمعه شیراز منصوب شد. آن مرحوم در ۸۱ سالگی در قم درگذشت و در حرم فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

کد خبر 5961416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha